понедељак, 28. октобар 2013.

Извештај о Црквено-народном Сабору Српске ИПЦ

У славу Божију, после пет дана заседања, успешно је окончан Црквено-народни Сабор Српске Истински Православне Цркве (19.-27. октобар 2013.).
Сабору, који је започео молебаном, посебан печат дало је благодатно присуство чудотворне благоухајуће иконе Мајке Божије Монтреалске.

Сваки радни дан Сабора био је преиспуњен рефератима, дискусијама, предлозима и разматрањима. Чланови Саборачасни клир и представници парохија и манастира Српске ИПЦ на челу са преосвећеним епископом Акакијем – показали су се на висини свога задатка. Радило се вредно, трпељиво и, што је најважније, у духу саборности. Заседања су понекад трајала и до касно у ноћ. Усвојен је Устав Српске ИПЦ као њен највиши црквеноправни акт. Установљен је административни поредак црквене управе: духовни, црквенодисциплински и црквеносудски. У току заседања појавила се идеја о рукоположењу новог епископа за Српску ИПЦ и изабран је кандидат за то место. Основан је Архијерејски Савет у чији састав тренутно улазе два епископа (Архијерејски Савет је у оваквим ванредним условима еквивалентан Архијерејском Синоду). По рангу црквене власти Архијерејски Савет заузима место одмах иза Црквено-народног Сабора (који је у овим ванредним околностима еквивалентан Архијерејском Сабору). Усвојена је обласна административна подела двеју постојећих епархија. Саборно су дефинисане и донете вероисповедне и еклисиолошке позиције Српске ИПЦ под називом "Омологија вере". 
По питањима која су захтевала помоћ стручнијих и опитнијих духовних лица, у заседањима Сабора узимали су учешће архијереји и други истакнути богослови сестринске Руске ИПЦ. Најважнији допринос уважених гостију из Руске Цркве свакако је помоћ у хиротонији новог епископа за Српску ИПЦ, чиме је направљен још један одлучан корак ка потпуном осамостаљењу отачаствене Српске ИПЦ и самим тим ка остварењу верности њеном светосавском наслеђу. Црквено-народни Сабор је велику пажњу посветио заузимању става по питању прихватања у крило Истинског Православља заблуделих душа које и поред свог антиекуменизма и неслагања са отворено отпадничким курсом Београдске патријаршије и даље пребивају у општењу са њом, посредно или непосредно (под посредним општењем мисли се на преосвећеног епископа Артемија и његове следбенике). Наиме, Црквено-народни Сабор је донео одлуку да се они који напуштају екуменистичку и отпадничку јерархију Београдске патријаршије и прилазе, односно враћају се, у наручје истинске Српске Светосавске Цркве, убудуће имају примати уз примену принципа црквене икономије: лаици покајањем, а клирици чином хиротесије, "какопо речима Првојерарха Руске Заграничне Цркве светитеља Филарета (Вознесенског)од Цркве не би били одгурнути многи".
Сабор је свечано окончан благодарственим молебаном и дељењем икона светог Саве Српског за успомену на учешће у овом за будућност српског Православља одиста важном Црквено-народном Сабору.


Нема коментара: