Радујемо се сада радошћу великом јер је Српској Цркви коначно обновљен епископат. Од стране канонске јерархије Руске Истински Православне Цркве рукоположен је српски владика – Акакије, епископ Ресавско-шумадијски. Епископи Руске ИПЦ су једини законски наследници некада славне Руске Заграничне Цркве – Цркве тако блиске нашем српском народу. Браћа Руси су у најтежим тренуцима пружили безусловну помоћ српској браћи. Када кажемо безусловну, мислимо на то да они немају ни најмању претензију да се административно мешају у територију Српске Цркве, тј. њену организацију и њен унутрашњи препород. Њихова истинска братска помоћ састоји се у давању основних ствари неопходних за препород Српске Цркве, од којих је најважнија – обнављање српског епископата. Све остало је само братска подршка у контексту добрих односа две помесне Цркве, при чему је такође веома важна саветодавна помоћ по питањима црквене администрације, богослужбеног поретка и уопште опита црквене организације.
Тек сада се може говорити о почетку једног озбиљног периода развитка Српске ИПЦ и то на здраво постављеном темељу црквено-канонског поретка, где једна засебна црквена област има своју самосталност у виду епархијског епископа. Ова самосталност има посебан значај ако се има у виду да је у питању велика област традиционално православног српског народа, и од давнина од свих других помесних цркава признате самосталне помесне Српске Цркве. Нажалост, у вези са овим сверадосним и историјским догађајем са грчке стране и са стране оних Срба који подржавају грчки став по питању Србије и Српске Цркве постоји неслагање које поприма размере отвореног непријатељства.
Као што је познато, у почетку је помоћ Српској Цркви пружила Грчка Истински Православна Црква. Та помоћ браће Грка првих година није изазивала никакве недоумице. Три српска монаха са Свете Горе присаједињена су Истинском Православљу у манастиру Есфигмен само чином покајања. Касније, ови исти монаси су затражили да се над њима изврши исправка крштења пошто су својевремено у СПЦ крштени обливањем. Упућени су на Синод Грчке ИПЦ. Синод Грчке ИПЦ је прихватио да се над њима изврши правилно крштење. Један од тројице српских монаха – о. Акакије, самоиницијативно, из љубави према своме народу и својој отаџбини, одлази у Србију. После неког времена и много уложеног труда, око келије у којој живи почињу да се окупљају верници официјелне Српске цркве који су прекинули општење са екуменистичким епископатом Београдске Патријаршије и који желе да се присаједине Истинском Православљу. Везано са тим ови верници пишу молбу Синоду Грчке ИПЦ да монаха Акакија посвете у чин презвитера ради организовања црквеног живота као и ширења истине Истинског Православља у Србији. По његовом рукоположењу почиње обнова и препород Српске (Истински Православне) Цркве. По Србији се оснивају парохије и манастири. Од епископата Грчке ИПЦ о. Акакије није имао много помоћи, у смислу да током једанаест година ни један епископ нити клирик није посетио Србију да пружи подршку о. Акакију који је од стране званичне Српске цркве трпео прогоне. Званична српска Црква га је јавно „одлучила од цркве“ и прогласила опасним секташем. У међувремену је настојањем о. Акакија рукоположено још неколико клирика за Србију. Али појављују се и први унутрашњи проблеми, јер у Србији нема јасно одређене црквене власти макар и у виду архијерејског намесништва. Епископи из Грчке све више полажу право на то да они управљају српским клиром и паством у Србији, са раздаљине од хиљаду километара и, наравно, без познавања ситуације у Србији. Првом трудбенику на обнови Истинског Православља у Србији о. Акакију и његовим саборцима на пољу борбе за препород Српске Цркве и њене интересе Грци постепено и врло суптилно одузимају право да се сами старају о организацији српских клирика и српској пастви.
У међувремену, опет настојањем оца Акакија оснива се Управни Одбор Српске ИПЦ састављен од клирика и представника свих парохија и манастира који је требало да постане привремено црквено управно тело Српске ИПЦ до тренутка када ће Србија добити свој епископат. Управни Одбор на челу са о. Акакијем упућује Синоду Грчке ИПЦ неколико молби да је овакво стање у Србији неодрживо и веома штетно и да је хитно потребно постављање српског Епископа за потребе Српске Цркве. Грчки Архијереји за овакве вапаје Срба нису имали слуха и стање у Српској ИПЦ се погоршавало. Убрзо се у Србији ствара подела на оне који су се, из неких својих личних разлога и неслагања са оцем Акакијем, потпуно потчинили Грчкој Цркви и Грчкој јерархији: они себе сматрају верницима и парохијама Грчке Цркве у Србији; уз то, они привремену помоћ Грчке Цркве Србији сматрају коначном и законском влашћу. С друге стране клирици, монаси и верни народ одан Српској Истински Православној Цркви, сви они који себе сматрају верницима Српске Цркве и који се боре за интересе и напредак своје Цркве, остају уз оца Акакија, залажући се за то да он, пошто је најзаслужнији за појаву и ширење Истинског Православља у Србији, постане први српски истински православни Епископ. Из Грчке у Србију стижу и на основу епископског ауторитета сеју се разни негативни утицаји, штетни по интересе Српске Цркве: говори се да је отац Акакије горд, прелешћен, амбициозан, непослушан епископима... Борба за интересе Српске Цркве представља се као национализмом и непослушност законитим грчким епископима... На тај начин верни народ Српске Цркве се застрашује и лобира за несхватљиве и безаконе претензије Грчке Цркве над Српском Црквом, а поделе међу Србима (историјски ионако често несложним), све више се продубљују. Свештенство, монаштво и верни народ окупљен око идеје Српске Истински Православне Цркве у таквој неравноправној борби нема великих шанси, јер они не могу надвладати ни једног епископа, а камо ли цео Синод једне помесне Цркве, без обзира на то колико њихова борба била канонски и морално оправдана. Грцима је то добро познато и ради тога они не дају Србима њиховог сопственог епископа, који би чврсто заступао интересе помесне Српске Цркве. Постојали су додуше неки наговештаји да су Грци спремни да рукоположе Србима Епископа, али под веома лошим условима његове потпуне зависности од Грчке Цркве, и уз услов да кандидат обавезно буде из редова оних Срба који су апсолутно лојални Грчкој Цркви и њеним претензијама на Српску Цркву. Како је могуће да истински православни Србин буде лојалан Грчкој Цркви и њеним претензијама на Српску Цркву? У почетку Грчке претензије нису испливавале на површину. Чинило се да је све у најбољем реду, тј. да нама Србима Грци указују искрену, братску помоћ, дајући нам могућност да се присајединимо Истинском Православљу, рукополажући нам свештенство, дајући нам св. Миро и антиминсе уз пуно поштовање наше припадности Српској Цркви. Но, касније, а нарочито у последње време, појавили су се неки несхватљиви, за нас неприхватљиви и чак увредљиви ставови. Они се заснивају на теорији да је Српска Црква, падом српске јерархије у јерес екуменизма, нестала са лица земље и да је српски народ и географско-јурисдикцијска канонска територија помесне Српске Цркве сада слободна мисионарска територија попут некада непросвећених земаља Аустралије или Америке. Српска ИПЦ није ни једног тренутка од стране Грчке ИПЦ сматрана за Српску Цркву у контексту историјске помесне Српске Цркве, него је административно уврштена у безлични Грчки егзархат Западне и Источне Европе. Прекидање општења са Београдском Патријаршијом због јереси екуменизма и присаједињење нас Срба Истинском Православљу сматра се уласком у Грчку Цркву. Помоћ у рукоположењима свештенства користи се за потчињавање Српске Цркве Грчкој јерархији, која не сматра да тим хиротонијама помаже Српску Цркву, него је из почетка ствара! (Колико су овакве грчке тежње далеко од истинске помоћи у пуном светлу може да се види тек сада, након епископске хиротоније у манастиру Лесна: руским архијерејима је потпуно страна и помисао да би пружање братске помоћи могли да искористе за истицање таквих неканонских претензија!)
Какав се успех и напредак Истинског Православља у Србији може очекивати са оваквим поставкама? Колико је Срба који су спремни да прихвате да је традиционално православна Србија поново просвећена светлошћу Христовом од стране Грчких старокалендараца (иначе међусобно подељених) и да су Срби, као огранак или мисија Грчке Цркве, у потпуној и при томе још временски неодређеној зависности од грчке јерархије? Када је изношење оваквих грчких ставова међу српским клиром и верним народом изазвало негодовање и противљење, они су одмах проглашени непослушнима. Пошто је било какав даљи договор са Грцима постао немогућ, ми смо се обратили за помоћ другој Помесној Цркви која наше тежње и непоколебљиве ставове по питању Српске Цркве разуме и подржава. Но, наш поступак је онда назван расколом. У тренутку доношења и реализације историјске одлуке од које ће у потпуности зависити будућност Српске Цркве, са Грчке стране дошла су агресивна застрашивања српског верног народа, кроз претње некаквим проклетствима великим грехом раскола кога ни мученичка крв не може опрати. Шта су Грци желели да постигну овим застрашивањем, овом манипулацијом неупућенима, овом злоупотребом епископске власти на најгори могући начин? Шта су покушали да одрже макар и по цену коначног утврђивања поделе међу Србима? То је заиста несхватљиво! Зар су њихове претензије на Српску Цркву тако велике да ће помрачити сваку добронамерност Грчке Цркве према Србији и Српском народу? Нас Истински Православне Србе оптужују за раскол. А ми се питамо: где се десио раскол? Наша одлука да изађемо испод привремене административне управе Синода Грчке ИПЦ донета је након многобројних и дугогодишњих покушаја да се ствари разјасне. Таква одлука донета је због немогућности да се постигне договор у вези са статусом, организацијом и основним интересима Српске ИПЦ, уз напомену да се тим чином не прекида општење између две помесне Цркве. Но, ово се бомбастично проглашава расколом. Зашто? Зашто је Грчкој ИПЦ толико стало не до истинског напретка Српске ИПЦ, него до владања њоме? На основу којег историјског или канонског права Грчка ИПЦ упорствује у жељи да по сваку цену очува вештачку и исконструисану власт над Србијом и Српском Црквом? За пропаганду и "доказивање" пред светом овог назови раскола користе се сва расположива средства, од оптужби за "просополатрију" према оцу Акакију (штетно и слепо послушање појединцу и његово обожавање), до веома штетног спољног утицаја Владимира Моса који је наводно нарушио идилу односа Српске и Грчке ИПЦ, као да су Срби потпуно несвесни својих традиција, предака, славне историје још од времена светог Саве и његове борбе за самосталну помесну Српску Цркву, па су сада неслагање Срба са Грчким ставовима неочекивано иницирали неки спољни елементи. Нигде у грчким апологијама нема ни наговештаја о њиховој макар и малој кривици за лоше стање у Србији и за овакав развој догађаја. Такође, нигде се не може наћи интересовање и покушај разумевања проблема који Срби имају са наметнутом грчком административном влашћу над Српском Црквом која се неочекивано из братске помоћи претворила у анулирање и насилно заузимање Српске Цркве.
Канонски посматрано, оваква ситуација – пада јерархије једне помесне Цркве у јерес екуменизма и обраћања неколицине монаха и верника дотичне обудовеле Цркве другој помесној Цркви ради помоћи – није једноставна. Према канонима он није лако решива, те су услед тога могуће различите интерпретације, како добронамерне тако и злонамерне, све у зависности од тога какве ставове неко брани.
У овом конкретном случају постоје два гледишта: једно из угла дотичне обудовеле Цркве, а друго из угла друге помесне Цркве која је обудовелој сестри пружила помоћ. Обудовела Црква има неспоран канонски основ да се позове на право давности по питању задржавања своје самосталности. Но, помесна Црква која је пружила помоћ обудовелој сестри инсистира на томе да је обудовела Црква којој је помоћ пружена, самим чином помоћи сада неопозиво потчињена њој. Осмо Правило Трећег Васељенског Сабора наводи следеће: „...А ово исто нека важи и за друге области, и за све епархије, да никакав од најбогољубазнијих епископа не заузимље другу епархију, која није била одавна и од самога почетка под његовом или његових предшественика руком; а ако је који заузео другу епархију и насилно је себи присвојио, нека је поврати, да се не вријеђају правила отаца, да се под изликом свештене службе не поткрађује гордост свјетске власти, и да нерасудно не изгубимо по мало ону слободу, коју нам је даровао својом крвљу Господ наш Исус Христос, ослободилац свију људи.“ Већ из овога правила јасно се види да Грчка ИПЦ нема ни канонско право да заузме област Српске Цркве, а камоли морално право пред српским народом и Српском Црквом. На основу нашег обраћања за помоћ Грчка ИПЦ је имала право, како је то било опште прихваћено, само да успостави привремену административну управу над нашом Српском удовом Црквом и да се постара да у што скорије време постави српског Епископа за Српску Цркву. Нажалост, то се није десило и ова привремена управа се одужила на целих 15 година, где је међу српским клиром и паством урађено баш оно на шта упозорава 74. Правило Светог Осмог Помесног Сабора Картагенског: „...Али догађало се да су ти епископи, који су имали да љубав међу народом уздржавају и да поспјеше избор новог епископа, сами ради својих личних интереса подупирали неред и свађе потхрањивали само ради тога, да би дуже црква без свог сталног епископа била, те и они би дуже могли да службу управитеља ту врше. Да се таквој злоупотреби на пут стане, картагенски оци забрањују да један епископ остане управитељем неке удове цркве више од годину дана, и ако за то време он није успио уредити све што треба, да нови епископ постављен буде; правило наређује да се тај епископ има уклонити од управе и нови управитељ да се изабере.“ Знајући ово ми смо не једном тражили смену надлежног привременог епископа за Србију али Синод Грчке ИПЦ намерно или не намерно ни за то није имао разумевања.
После толико година настојања да се Српска Црква ослободи оваквог неправедног третмана Грчке Цркве који је међу нама изазвао поделу и веома успорио напредак и развој Српске Цркве, ми смо били принуђени да предузмемо одлучније мере ради обнове целовите канонске структуре Српске ИПЦ, што подразумева излазак испод привремене административне управе Синода Грчке ИПЦ и обраћање за помоћ другој канонској Истински Православној Цркви. Другог избора није било јер би наставак оваквог неканонског и морално неправедног третирања Српске Цркве од стране Грчке Цркве донео Српској ИПЦ несагледиве штетне последице. Дакле, ни о каквом расколу овде не може бити речи! Део клира и пастве Српске ИПЦ који су остали верни тековинама Српске Цркве и Светосавља наставио је борбу за интересе Српске Цркве. Оваква одлука нипошто не значи кварење братских односа са Грчком ИПЦ, чак ни са клиром и верницима у Србији који су остали потчињени Грчком Синоду и његовој политици.
Напротив, раскол ствара онај ко ове догађаје тим именом назива и уноси међу српску паству раздор и смућење. Реакција Грка на овакав развој догађаја још више забрињава, јер потврђује да они заиста сматрају Српску Цркву, као и српске клирике и вернике, припадницима јурисдикције Грчке Цркве. То потврђују посесивне изјаве Грчке стране у разговорима са Руском ИПЦ где је Русима речено да се не мешају у њихову територију (мисли се на Србију)! Наравно, Руски Архијереји су схватили алармантну и безизлазну ситуацију у којој се нашла Српска ИПЦ. Жртвујући јединство са Грчком ИПЦ дали су руку братске помоћи Српској ИПЦ и тим чином коначно решили проблем који је трајао дуже од једне деценије. Грци не пристају на такав обрт догађаја и негирају право Руске Цркве да пружи помоћ Српској Цркви, јер Српску Цркву не сматрају Српском Црквом, него својом мисионарском територијом. Ми се питамо с којим правом они то тврде, чак и да прихватимо апсурд да су Грци изнова просветлили Српски народ? Који се грчки мисионар трудио на винограду Српске Цркве? Ко је од Грка међу Србима и за Србе направио један корак? Ко је трпео понижења од стране Београдске патријаршије? Знамо да читавих једанаест година нико од стране Синода Грчке ИПЦ није посетио страдајући верни народ у Србији!
Економска помоћ из Грчке – о којој се такође на сав глас прича и која се наводи као један од аргумената зашто смо ми Срби зависни од Грка и немамо право да изађемо испод њихове административне управе – у контексту услова у којима живи Српска ИПЦ, била је заиста невелика. У том обиму она је стизала и из других јурисдикција, па чак и од појединаца из Светског православља. И невољно се поставља питање: зар су Грци Српску Цркву помагали само зато да би била под њиховом влашћу? Државна новокалендарска Грчка црква непрестано финансијски помаже Београдску патријаршију, па Патријаршија није потчињена Грчкој Архиепископији. Зар је то мерило да ли нека црква треба да се помаже или не? Чули смо да одлазак испод грчке административне управе значи прекидање пријатељства и помоћи: "изгубићете пријатеље и нико вас више неће помагати..." Где је ту онда истинска братска љубав коју ми Срби истински православни и даље непомућено гајимо према Грцима? Значи ли то да смо ми Срби њима добри пријатељи само док смо потчињени Грчкој ИПЦ? Зар напредак Српске Цркве није и њихова радост? Надамо се да је ова еуфорија с грчке стране привремена и да су оштре речи изговорене и одапете ка нашем срцу само израз афекта. Иако нам такви ставови и изјаве наше грчке браће, као и ставови и изјаве њихових истомишљеника Срба, наносе велику штету и боле нас, ми им то не узимамо за зло него са стрпљењем чекамо отрежњење, молећи се Господу свих да нам усади братство, међусобну љубав и разумевање.
Економска помоћ из Грчке – о којој се такође на сав глас прича и која се наводи као један од аргумената зашто смо ми Срби зависни од Грка и немамо право да изађемо испод њихове административне управе – у контексту услова у којима живи Српска ИПЦ, била је заиста невелика. У том обиму она је стизала и из других јурисдикција, па чак и од појединаца из Светског православља. И невољно се поставља питање: зар су Грци Српску Цркву помагали само зато да би била под њиховом влашћу? Државна новокалендарска Грчка црква непрестано финансијски помаже Београдску патријаршију, па Патријаршија није потчињена Грчкој Архиепископији. Зар је то мерило да ли нека црква треба да се помаже или не? Чули смо да одлазак испод грчке административне управе значи прекидање пријатељства и помоћи: "изгубићете пријатеље и нико вас више неће помагати..." Где је ту онда истинска братска љубав коју ми Срби истински православни и даље непомућено гајимо према Грцима? Значи ли то да смо ми Срби њима добри пријатељи само док смо потчињени Грчкој ИПЦ? Зар напредак Српске Цркве није и њихова радост? Надамо се да је ова еуфорија с грчке стране привремена и да су оштре речи изговорене и одапете ка нашем срцу само израз афекта. Иако нам такви ставови и изјаве наше грчке браће, као и ставови и изјаве њихових истомишљеника Срба, наносе велику штету и боле нас, ми им то не узимамо за зло него са стрпљењем чекамо отрежњење, молећи се Господу свих да нам усади братство, међусобну љубав и разумевање.
8 коментара:
Zaista dobro receno dali su Grci ponovo slali misionre u Srbiju da propovedaju pravoslavlje pa da Srbiju smatraju svojom misionarskom teritorijom ili je bilo obrnuto da su Srbi otisli kod Grka da traze pomoc u obnovi Srbske Crkve. Sto se tice optuzbi za raskol istorijski gledano Grcka Pravoslavna Crkva nije optuzila Svetog Savu za raskol kada je on trazio autokefalnost za Srbsku Crkvu. U jednom od najtezih istorijskih trenutaka za Grcku Crkvu kada papini krstasi vladaju Carigradom a muslimani nadiru sa druge strane Sveti Sava trazi autokefalnost za Srbsku Crkvu. Grci nisu rekli ti koristis nasu tesku situaciju da nas ucenjujes i pravis raskol vec su Srbima izasli u susret a istorija je pokazala koliko je ta odluka bila ispravna. To sto Srbska Crkva zeli svoju samoupravu ne znaci da smo mi PROTIV GRKA. Kako bi pravoslavni Srbi mogli da budu protiv Svetiog Vasilija Velikog, Jovana Zlatoustog, Grigorija Bogoslova, Nikolaja Mirlikisjkoga, Nektarija Eginskoga... Oni su nasi kao i Sveti Sava.Mi zelimo da budemo SA Grcima i SA Rusima ali ne POD Grcima ili nekim drugim i to ne zbog neke gordosti vec iz prakticnih razloga razloga koje su Sveti Oci Crkve u drevna vremena dobro razumeli kada su dali autokefalnost Srbskoj Crkvi. U vezi optuzbi za nezahvalnost za finasijsku pomoc samo kratko, da ne zna levica tvoja sta cini desnica tvoja.
Лијеп и помирљив чланак. Трба пустити времену, мислим да ће се прије одљутити Грци него Срби који у њима виде просветљење и патрина. Дуго са њима радим и мислим да их довољно познајем. Грчки, саврени прагматизан је забрињавајући. Много је битно да све ово прође без горке ријечи послије које остају само само горка уста.
Зашто знати праву, не офциелну историју српског народа? Па управо браћо због овога данас и долазећег сутра.Живи смо свједоци фалсифиовања Сребренице. Да Срби знају своју античку историју не би данас једни били загледани у Латине, други у Јелине. Ишло се дотле да су комунисти хтјели да нас спусте у ниво народа који на брдовитом Балкану ничу као печурке послије кише. Нико, ама баш нико не може одузети од славе Св. Саве и благордне лозе Немањића, а прије? Забрањена историја Срба. Ипак, све се може наћи и провјетири у великим библиотекама свијета.Још комунисти и мундијалисти нису сјашили са великосрпским нациоализмом а већ зајашили Грци са етнофилетизмом.
Једно је сигурно, СИПЦ мора остати у истини и овом страдалном народу. Мора се рачунати и на баражну ватру из свих цеви као и то да је за Истином понајмње војске.Даће Бог да се обожимо и умножимо.
Jesu Grci u afektu ali tu se pokazuje pravo lice. Pazite oni prekidaju svaki dialog sa Rusima i ostatkom pravoslavnog sveta. Pa jeli to hriscanski ? Koliko samo sujete. Jesu li se zaista izborili sa svojim ekstremnim oblicima nacionalizma i matejevstine ili mozda nisu pa ih samo kurtuazno prikrivaju. Ipak su oni za nas bli nuzno zlo i dobro je sto smo ih se otresli. Ali teba se moliti za njih i otvoriti im slovensko srce ljubavi i dobrote za kakvo oni ne znaju. Oprostite na latinici jer je i to posledica afekta. NIS
Можда је ипак СВ. Филарет био у праву када се после давања апостолског прејемтва Грцима покајао !? Не ѕнам. Јер видите сада шта раде. Свој вирус раѕдора и подела успешно шире на све стране. А ми Срби подложнији но ико. Нек се ману они свога филоѕофирања преко наших леђа. Још нам само то фали. НИШ (пошто се мало прибрао).
Потсетимо још и ово. Грчки клирици делују на територији друге помесне цркве која сада има свог надлежног епископа. Па нека поводом тога ѕавире мало у каноне и нигде не журе, као и до сада.
"Канонима је забрањено да клирик пређе од једног епископа другом, без отпуста свога епископа. Све док Грчка Црква привремено управља Црквом Србије, Архиепископ атински и целе Грчке је истински чувар трона српског првојерарха, те стога и владајући јерарх над историјским територијама Српске Цркве. Стога је српском клиру забрањено да напусти свог владајућег јерарха и да се придружи другој црквеној јурисдикцији."
Ово тврде Грци.По којем принципу се усуђују да заузму туђу територију осим ако злоупотребљавају помоћ пружену монасима и верницима Српске Цркве у време када су они прекинули општење са екуменистичком СПЦ и решили да постану Истински Православни. Ово је заиста скандалозно и заслужује сваку осуду. Канони јасно говоре да они на то немају право. Мислим да Руски Архијереји морају јавно осудити овакве безаконе и незасите претензије Грка, исто тако и владика Акакије мора предузети неке мере да заштити Србију и српску паству од грчких претензија које се ето кроз историју стално понављају, тј. немирују.
Не могу да верујем да постоје такве изјаве грка?!? Саблажњена сам дубоко! Е моји грци докле вас је довео ваш понос (читај гордост) древног изабраног народа античке Хеладе и Ромејске Византије... Нисте ни први ни последњи народ који се узнео попут древног Вавилона. Зар вам истински богоизабрани народ израиљски није довољан пример? Замисли да се Калиник самопрогласио замеником Српског трона, светог Српског трона Светог оца нашег Саве... Божијег угодника Саве који је цео живот посветио томе да Србију истргне из грчких руку иако му је света мајка његова била гркиња. Ооо Свети оче наш Саво видиш ли ово безакоње?
Заиста је ово превршило сваку меру. Али слава Богу да се показало ко је ко и ко од наших срба подржава грке у њиховом безумљу.
Помаже Бог свима браћо и сестре.+За милост Светих Божјих Цркава и сједињење свих,Господу се помолимо+.
Тако нам кажу речи у једном делу наше Литургије.
Ја сам један од оних који су остали са Владиком Калиником.Само бих желео свима да кажем и да пренесем своје утиске о нашој ситуацији.Да не буде заблуде и погрешног мишљења,у многоме колико сам ја приметио,највећи разлог нашег остајања на месту одакле се све покренуло је највише управо тај +страх+ од раскола а никако никакви други разлози личног интереса против вас и оца Акакија не постоје,никакве љутње ту друге врсте нема,него само тај страх од тога и ништа више.Ево и ја грешни се молим сваки дан Богу да на Њему својствен начин разреши све наше дилеме и да сви опет будемо једно и нека нама опрости Бог ако вас кроз причу међусобно можда оптуживасмо за то,а и вама Бог да прости ако је то уствари неки вид раскола па да нам он помогне да то све пребродимо заједно да се не оптужујемо никако,већ,лепо сте и ви то изнели овде,да се непрестано Богу молимо да Он то уреди,ако смо ми или ви нешто искривили.Ми би најискреније сада волели да Владика Калиник ипак на крају попусти па све то буде добро.Радите и ви на томе и даље,па ако буде воља Божја,доћи ће и то на своје место.Моје је лично мишљење,а не мора да буде даје то што ја мислим исправно,да је требала наша делегација да још мало буде упорна пред Владиком Калиником и да би он попустио све,јер као што каже Свето Јеванђеље у једном делу у причи када је пријатељ од пријатеља тражио хлеба у пола ноћи,па се тамо каже да ако не буде хтео да устане јер је доцкан и јер су му деца већ заспала,устаће на крају да му пријатељ више не досађује и даће му по његовој вољи.На тај начин би се вероватно јединство измежу Грка и Руса овековечило и ако је Владика Калиник можда тврд,али смекшало би то опет све.Тај наш страх је можда оправдан и поред канона који можда иду у прилог причи са ваше стране,јер након свега и нашег изласка из екуменизма,заиста се плашимо да не направимо неку грешку,јер нам је свима битно да будемо закачени за Христа као Главу Једине Васељенске Цркве и да се спасавамо у ова смутна времена.Ако је ваш потез у реду,мили Господ неће оставити слуге своје и ми ћемо похитати једни другима у загрљај да се искрено томе радујемо и волели би да буде тако,али ето,молимо се усрдно и раѕговарајмо братски међусобно са чистим срцем пред Владиком Христом и убрзо ће нам дилеме бити решене.Искрено и са љубављу,у Христу брат грешни и нејак да расуди.Амин Боже дај.
Постави коментар