недеља, 6. новембар 2011.

ЈЕСЕЊЕ ЗАСЕДАЊЕ СВ. СИНОДА РУСКЕ ИПЦ


Архијерејска литургија: епископ Гермоген, Архиепископ Вењамин, епископ Акакије и епископ Саватије.
Одеса, новембар 2011.

Јесење заседање светог Синода Руске ИПЦ традиционално се одржава у Одеси (Украјина) при саборном храму св. праведног Јована кронштадског. На овогдишње редовно заседање позван је и епископ наше Српске ИПЦ преосвећени владика Акакије Ресавско-шумадијски. Заседање отпочиње на дан после храмовне славе одеског саборног храма другог новембра по грађанском календару. На архијерејској литургији храмовне славе узели су учешће сви архијереји осим високопреосвећеног владике Тихона који је због сибирског снега каснио те је због тога дошао тек предвече. Владика Стефан Трентонски и Северно – Амерички због болести није уопште могао да дође на јесење овогодишње заседање Синода. Даље следи записник са заседања светог Синода РИПЦ из кога се види да је велики део заседања био посвећен веома важним питањима Српске ИПЦ, нарочито у вези статуса њеног епископа и формирања црквене управе.      


Протокол 1.
са заседања Архијерејског Синода
Руске Истински Православне Цркве

среда, 20. октобар / 2. новембар 2011. године
при цркви Св. праведног Јована Кронштатског, град Одеса, Украјина

Заседање је протекло у присуству благоухајуће Иконе
Иверске Мајке Божије

Заседање Архијерејског Синода је почело у 10 часова и 00 минута појањем молебана пред благоухајућом Иконом Иверске Мајке Божије.

Присутни:
Председавајући Архијерејског Синода РИПЦ Архиепископ Тихон Омски и Сибирски,
Епископ Акакије Ресавско-шумадијски, Предстојатељ Српске Истински Православне Цркве,
Заменик Председавајућег Архијерејског Синода РИПЦ Архиепископ Венијамин Црноморски и Кубански,
Епископ Гермоген Черниговски и Гомељски,
Епископ Саватије Виницки

Одсутни:
Епископ Стефан Трентонски и Северно-Амерички

Саслушан је предлог Дневног реда који је изложио Председавајући Архијерејског Синода Архиепископ Тихон.

Усвојен је предлог Дневног реда који је изложио Председавајући Синода Архиепископ Тихон.


Дневни ред:
  1. Размотрити питања у вези са формирањем Црквене управе Српске ИПЦ;
  2. О сазивању Свештеног Сабора РИПЦ 2013. године;
  3. Размотрити епархијске проблеме који захтевају синодско решење;
  4. Пријем клирика у РИПЦ;
  5. Разно (размотрити Служебник, донети одлуку о даљем издавању Календара и Богослужбених упутстава, бракоразводне ствари итд);
Синод Руске ИПЦ, Одеса, 2011

Саопштење
Предстојатеља Српске Истински Православне Цркве
Преосвећеног Епископа Акакија о ситуацији у Србији

Српска ИПЦ благодари својој сестри Руској Истински Православној Цркви на братској помоћи у обнављању канонског епископата помесне Српске Цркве.
Грчки Синод који се привремено старао о Српској ИПЦ није признао хиротонију епископа за Српску ИПЦ, него је сазвао сабор у Београду са српским и бугарским духовништвом које служи у парохијама у Грчкој, Бугарској и Србији, и створио је своју групу, назвавши је Црквом Истински-Православних Хришћана у Србији. Грчки Синод је изјавио да на тај начин они обнављају канонску Српску Цркву, мада се чак и у самом називу те црквене групе пројавила националистичка политика Грчког Синода према Српској Цркви: они територију Србије сматрају за мисионарску област Грчке Цркве, а не за територију Помесне Српске Цркве. Очигледно је да изрази Црква ИПХ у Србији и Српска ИПЦ немају истоветно значење.
Од стране те црквене групе постоје многе пројаве отвореног непријатељства и чак клевета према Српској Истински Православној Цркви, а преко интернета се води и прави пропагандни рат. Позиција СИПЦ је – да у таквим сукобима она не треба да учествује. Ми смо одговорили са неколико објављених чланака у којима се разјашњавају ставови Српске ИПЦ и трудимо се да даље у полемици не узимамо учешћа.

Архиепископ Тихон је приметио да је Руска Истински Православна Црква својевремено доживела нешто слично од стране дела РПЦЗ (В). Таква позиција штети управо онима који је заступају и сведочи о томе да нису у праву. Неопходно је да се покаже уздржаност и да се не одговара злом на зло, јер они су наша браћа иако су у заблуди по том питању. Проћи ће време и опоненти Српске ИПЦ ће схватити своју погрешку. Српска ИПЦ дотле треба да се бави сопственом унутрашњом црквеном изградњом, јер њен епископат управо зато и јесте обновљен. Време ће све довести на своје место. Својевремено Катакомбна Црква у Русији такође није имала свога епископа, услед чега није било ни напретка у црквеном животу, али након што је Руска Загранична Црква 1982. године обновила епископат Катакомбне Цркве све се много изменило на боље. Тако ће очигледно бити и у Српској Цркви.

Епископ Акакије је одговорио да је већ приметан пораст интересовања за Српску Истински Православну Цркву како код људи који пребивају у официјелној СПЦ, тако и код оних који се налазе у општењу са еп. Артемијем.

Спремамо се да сазовемо Црквени Сабор ради решавања нагомиланих питања, пре свега ради формирања органа Црквене управе Српске ИПЦ. Позивамо на учешће у раду нашег Сабора и архијереје Руске ИПЦ и црквене делатнике који имају искуства у црквено-административним пословима.

Епископ Акакије у име Српске ИПЦ моли Синод Руске ИПЦ да га привремено, до обнове Архијерејског Синода Српске ИПЦ у саставу од четири архијереја, уведе у састав Синода Руске ИПЦ, како то захтевају канонска правила Православне Цркве.

Одлучено је:
  1. Потврдити да је Преосвећени Епископ Акакије Ресавско-шумадијски, Предстојатељ Српске ИПЦ, самосталан у управљању Српском ИПЦ.
  2. Преосвећени Епископ Акакије улази у састав Архијерејског Синода Руске Истински Православне Цркве – привремено, до обнове канонског органа управљања Српском Црквом: Архијерејског Синода Српске Истински Православне Цркве у саставу од четири архијереја, како то захтевају канонска правила Православне Цркве.
  3. У случају да се појаве практична питања која захтевају саборно архијерејско просуђивање и решавање, Преосвећени Епископ Акакије може да се обраћа за помоћ Архијерејском Синоду Руске ИПЦ.

Саслушан је извештај Преосвећеног Епископа Стефана Трентонског и Северно-Америчког у коме он посебно саопштава о сусрету са архијерејима Грчке ИПЦ на територији САД и са епископима Фотијем и Хризостомом. Из извештаја Епископа Стефана следи да грчки архијереји жале због раскорака до кога је дошло и прекида дијалога са Руском ИПЦ.

Архијерејски Синод Руске Истински Православне Цркве такође изражава жаљење због прекида дијалога са Грчком Црквом, али сматра да је помоћ Српској Истински Православној Цркви у обнови њеног канонског епископата представљала братски дуг Руске Цркве. Архијерејски Синод Руске ИПЦ изражава наду да ће у будућности овај дијалог бити обновљен и да ће очекивано евхаристијско јединство Грчке, Руске и Српске Цркве бити успостављено.

Саслушано је саопштење монахиње Ефросиније (Молчанове), благочине Леснинског Свето-Богородичиниог манастира о стању у парохији Светог Архистратига Михаила у Енглеској, чији је староста чтец Владимир Мос. Парохија се поделила на два дела: "англо-грчки" и "англо-словенски". Онај део парохије који је прихватио позицију Синода Руске ИПЦ моли да буде примљен у Западно-Европску Православну мисију Леснинског Свето-Богородичиног манастира (Француска).

Одлучено је:
Примити парохију Св. Архистратига Михаила у граду Уокингу (Енглеска), тачније онај њен део који одобрава поступке Архијерејског Синода Руске ИПЦ у вези са обновом епископата за Српску Цркву, у састав Православне мисије Леснинског Свето-Богородичиног манастира. Духовно старање о парохији поверити свештенству Мисије. Одобрити свештенству Српске Истински Православне Цркве, које познаје енглески језик, да се духовно стара о парохији Св. Архистратига Михаила у граду Уокингу.

Заседање је завршено у 20 часова и 30 минута певањем молитве "Достојно јест". 

Нема коментара: