петак, 19. новембар 2010.

Актуелности - кулминација случаја "Артемије" (English version available)

Епископ СПЦ владика Артемије
Коју и чију битку бије?
Данашње информације (види) о Владики Артемију који је, и поред ранијих обећања да неће чинити раскол, отпочео отворено да се супротставља Београдској патријаршији, донекле мењају  поглед на случај  „Артемије“.  Сада је више него очигледно да ће се раскол у СПЦ  неизоставно десити, и то није тако лоше. Поставља се врло важно питање који су разлози извођења таквог маневра? Да ли је владику Артемија на то подстакла искључиво Света Ревност борбе за очување вере Православне или нешто друго? Ако би му Београдска патријаршија и поред свега што се десило вратила његову епархију, да ли би се он, у томе случају опет вратио у послушност истој?


Који су разлози и оптужбе владике Артемија које он наводи као основни разлог одвајања (раскола) од Београдске патријаршије: одузимање епархије или свејерес екуменизма?
Ако је ово друго, зашто онда тако нешто радикално није предузео раније као законити, дејствујући епископ? Овако протеран, стављен под забрану свештенослужења и притиснут уза зид, владика Артемије више потсећа на некога ко се грчевито бори за своје изгубљено месту у границама екуменистичког светског православља, тј. СПЦ макар и у својтву њене оштре опозиције.

Када још свему овоме додамо његове раније ставове у којима он Истинско исповедничко Православље сврстава у ред секти, неразумних фанатика и расколника онда нам цела ова прича о његовом исповедништву вере изгледа веома неуверљива. Присетимо се да је не тако давно у сред Србије у манастиру Шишатовцу саслуживао са грчким свештенством – новокалендарским расколницима (види).

И на крају закључујемо следећим питањем: Ако је он искрени борац и ревнитељ за веру онда зашто не крене већ прокрченим и утабаним путем којим већ цео један век иду исповедници вере  Руских катакомби, Руског Заграничја и Грчког и Румунског фронта за одбрану Отачког, Предањског календара - путем Истинског Православља? Они су ти који су не једном анатемисали свејерес екуменизма и који су изнедрили истинске светитеље које је Бог прославио нетрулежним моштима. Зар ће он повести Србе неким другим путем, тачније странпутицом неке црквене опозиције – опозиције екуменистима?!? Не, такав пут није Богом благословен јер какву опозицију прави екуменистичкој цркви, коју би и даље признавао, а која више није црква; а ако је уверен да она и даље јесте Црква, онда зашто се одваја (расколи) од ње?

Владика Артемије на првом месту има као и сви савремени епископи званичне СПЦ послератно Апостолско прејемство везано за Германовско служење безбожним комунистима и Германовски супер – екуменизам, који је потврђен дугогодишњим саслуживањем са разноразним екуменистима, сергијанцима и новокалендарцима. Стога он мора затражити помоћ од већ постојећих Истински Православних епископа, било они Руси или Грци како би се на адекватан начин регулисао његов канонски положај и како би ушао у општење са Истинским Православљем.

Ако владика Артемије све ово пренебрегне и оснује неку СВОЈУ личну црквену организацију не потврђену ни од кога, онда ће она, без обзира на њену антиекуменистичку спољашност, бити слична оној Дедејићевској.


Ипак, и поред свега горе реченог, честитамо владики Артемију и његовим следбеницима на овом одважном кораку отвореног супротстављања Београдској патријаршији!

Редакција блога СИП

27 коментара:

Анониман је рекао...

Шта је, уплашили сте се да ће вам Артемије сад одвући паству па сте брже боље похитали да га на време оцрните?!

Анониман је рекао...

Једна од опција је и та да је Артемије полициски мамац, лажњак нешто као Кипријан Куцумбас. Не возика се џебе у најскупљем ауту на Балкану. Морамо бити опрезни и не на седати на екуменистичке трикове. Уколико је пак искрен, дај Боже, радовали би се томе.

serbiantrueorthodox је рекао...

СИПЦ има своју верну паству и симпатизере који у потуности схватају суштинску разлику између Светског православља и Истинског Православља.

Владика Артемије има своју паству који се слабо разумеју у разлике између Светског православља и Истинског Православља.

Тренутно никоме није јасан став који ће владика Артемије заузети када се одвоји од СПЦ и када га они рашчине.

Његов статус ће свакако бити још нејаснији јер га нико од породице Светског православља неће признати, а он, колико се зна не намерава да постане Истински Православан.

Каква ће то црквена организација бити? Наравно, о томе сада нико не размишља јер сви његови следбеници и симпатизери еуфорично подржавају пут у неизвесност.

Свештенство, монаштво и верни народ који би га у томе пратили нашли би се у неком вакум простору - "ни хладни, ни врући", што би за Српски народ била нова велика трагедија од које да нас Господ сачува!

Донекле сте у праву, уплашили смо се још једне црквене структуре у Србији која ће водити Српски народ странпутицом јер таква црквена организација засигурно неби била канонична.

Уосталом сачекаћемо и видећемо којим током ће тећи одвајање владике Артемија од СПЦ и стварање нове црквене структуре на територији земље Србије.

Господ нека нам је на помоћи!

serbiantrueorthodox је рекао...

Епископски кадар у СПЦ није биран случајно! Сви ови догађаји у вези владике Артенија могу да личе на неки "теорија завере" сценарио. Ако то упоредимо са политичком сценом и "опозицијом" коју стварају и контролишу исти они који постављају и оне на власти, онда можемо да дођемо до логичке потврде да тако нешто није искључено.

Али не треба никога унапред осудити. Сачекајмо мало, време ће нам много тога разјаснити. Можда се деси чудо Божије! Можда владика Артемије преузме кормило СИПЦ као некада митрополит Хризостом Флорински који је 1935 возглавио обезглављено стадо Грчких старокалендараца!!!

Анониман је рекао...

Помаже Бог браћо!
Без обзира како се све ово завршило мислим да је ово ипак велики историјски догађај.
Преосвећени Владика Артемије је коначно смогао снаге да учини оно што су многи са вером у Бога исчекивали. Слажем се са Вама поштована редакцијо да преосвећени Вл. Артемије мора заузети зилоски став, тј. да осуди свјерес екуменизма у СПЦ и да то наведе као један од главних разлога његовог непоштовања одлука Св. Синода. Већ сам видео на неким интернет вестима да је преосвећени изјавио следеће: "Дошао сам да вратим поредак и мир; нисмо расколници и нисмо се одвојили ни од кога".
Мислим да опет греши у тактици као што је грешио у првобитним изјавама и оклевању када је прогнат из своје епархије. Треба да буде одважан до краја и да јасно и гласно пред васцелим Србством изјави:
ПРЕКИДАМ СВАКО ОПШТЕЊЕ СА СПЦ ЗБОГ СВЕЈЕРЕСИ ЕКУМЕНИЗМА! Без тога све је половично, недовршено и нејасно!
Молимо се Богу за преосвећеног Владику!

Stjenichanka је рекао...

Вести су охрабрујуће. Ми се молимо да владика Артемије стане на ноге исповедништва истинског православља.
Ми недостојне смо на себи осетиле страхоту прогона како физичких тако и оних вербалних (секташи, расколници, акакијевци, псеудозилоти...). Наша настојатељница мати Ефросинија је "одлучена" од њихове СПЦ и "размонашена" те се на такав начин солидаришемо са нашом браћом и сестрама - монаштвом које следи владику Артемија. У нади да ћемо једног дана бити заједно у Српској Истински Православној, истински антиекуменистичкој и истински Светосавској Цркви шаљемо нашу молитвену и моралну подршку свим прогоњенима браћи и сестрама на челу са владиком Артемијем. Да вам Господ Сведржитељ да снаге да започету борбу завршите онако како треба и до краја!

Сестринство манастира Нови Стјеник

Чтец Урош је рекао...

Ако Владика Артемије заиста искрено хоће да сачува реч Христове Истине и отачко предање и прекине општење са СПЦ због свејереси екуменизма,и самим тим уђе у општење са Истински Православним Синодом, што је једини канонски пут(Грчким или Руским)треба га подржати да истраје и да сви будемо једно у Истини Свете Православне Цркве!Браћо молимо са за вас!

serbiantrueorthodox је рекао...

Владика Артемије вечерас рашчињен!
Чињеницаје да је СПЦ била и јесте екуменистичка и да је владика Артемије у њој рукоположен за епископа и од ње исте рашчињен. Није се ништа посебно ново десило у периоду од његовог рукоположења до његовог рашчињења (19 год.), тј. све то време у СПЦ траје свејерес екуменизма. Тако да је неправедно признавати његово СПЦ епископство, а од једном непризнавати његово СПЦ рашчињење.
Њега после овога рашчињења неће као епископа признати ни једна црква Светског православља.
Он просто не може да остане у оваквом стању, он мора да буде признат од стране неког сабора епископа, ако не дај Боже овако остане оне се неће разликовати од Украјинских самосветих или Руских старовераца или ко зна кога... Он мора да добије признање или од Грчких сарокалендараца или од Руских катакомбника који имају канонско Апостолско прејемство и који нису издали православље!

Анониман је рекао...

Monasi manastira Crna reka poslali su tokom noći saopštenje u kojem optužuju patrijarha Irineja i Sinod za pravljenej raskola u SPC. Evo saopstenja u celini>

Patrijarh i Sinodalci proizveli raskol u SPC
Vinovnici raskola razotkrili sebe
Pored živog Episkopa raško-prizrenskog određen preljubnik
Dugotrajni već napor na stvaranju raskola u Srpskoj Crkvi od strane Patrijarha Irineja i Sinodalaca (kao i njihovih istomišljenika među Episkopima), danas je urodio plodom. Današnjim proglašenjem tobožnjeg Episkopa raško-prizrenskog, pored živog kanonskog Episkopa raško-prizrenskog Artemija, ostvarila se njihova davnašnja namera i želja, stvoren je raskol u SPC. Tim činom su se i oni svrstali među raskolnike, ne ni tako malobrojne u istoriji Crkve.
Praksa koja je izričito zabranjena kanonskim ustrojstvom Crkve, da se pored živog nadležnog Episkopa imenuje drugi, danas je primenjena u Srpskoj Crkvi. To je bio najsigurniji način tvorcima raskola da dostignu ostvarenje svoga cilja.
Tim činom Patrijarh je za samo nekoliko meseci nakon svoga izbora uspeo da stvori raskol u Crkvi - to nije uspelo čak ni njegovom prethodniku Patrijarhu Germanu, koji je kao poslušnik Brozovog režima za vreme svoga mandata proizveo dva raskola, Makedonski i Američki, ali ne takvom brzinom.
Stvaranje raskola ni mučenička krv ne može oprati, svedoči samosvest Crkve, te su stoga i današnji raskolnici zapravo dostojni svakog žaljenja, jer su upali u ponor iz koga nema spasenja. Njihova imena ostaće crnim slovima upisana u istoriji.
Na taj način vinovnici raskola, Patrijarh i Sinodalci - Irinej Bulović, Amfilohije Radović, Grigorije Durić, Fotije Sladojević, nezaobilazno i Atanasije Jevtić (svakako i njihovi pomagači među Episkopima), i formalno su otpali od životvornog tela Crkve. Mnogobrojna i dosadašnja njihova dela vodila su ka raskolu i stvarala su raskol, ali je današnjim činom ta tragična stvarnost i formalizovana.
Ličnost koja je proglašena za tobožnjeg Episkopa raško-prizrenskog osim mnogih drugih tereta na taj način na sebe je preuzela još jedan veliki greh - postala je preljubnik i bludnik (u duhovnom smislu). Ko će sa preljubnikom sutra imati opštenje i ko će rizikovati da sa njim zajedničari u prokletstvu koje je preuzeo, ostaje da se vidi.
Izražavajući istinsku žalost zbog nove rane koja se nanosi telu Srpske Crkve, žaleći i nove raskolnike koji ovim činom nasleđuju večnu pogibao, apelujemo na Srbe, u državi Srbiji i van nje, da se mole Ustrojitelju Crkve kako bi ova najnovija duboka rana bila što pre zalečena, na način kako nas uči Sveto Predanje, i kako je to već mnogo puta do sada potvrđeno i ukazano od strane Svetih Otaca.

Анониман је рекао...

У целој овој ствари нигде ни речи да владика Артемије заједно са својим следбеницима прекида општење са СПЦ због јереси екуменизма.Бојим се да влад. Артемије не заузме став да признаје СПЦ као цркву али не и њихове одлуке везане за њега, његову епархију и његово монаштво. То би била најопаснија варијанта.У праву сте када кажете да он не може остату у (не)канонском статусу у коме се тренутно налази. Молимо вас да неко од вас покуша да ступи у контакт са владиком лично или барем са неким од његових блиских људи.
Н.П.

MilitantOrthodoxy је рекао...

Молимо се Богу и светоме Сави за владику Артемија, ако је воља Божија да он постане први српски истински православни епископ! Господ да га просветли и укрепи на тако велико дело васкресења српског истински православног светосавског епископата!
Подај Господи!
PS
Црноречки оци у овом тексту стављају нагласак на некакав раскол због сукоба око Рашкопризренског трона као главу оптужбу против СПЦ - то није добро! Зар је то једини разлог размимоилажења са СПЦ? Гоподи помилуј!

Анониман је рекао...

Vladika Artemije se zamonasio na danasnji dan pre ravno pola veka (navecerje Arandjelovdana 1960. godine).

Д.Р. је рекао...

Помаже Бог!

По мени је од самог почетка ове целе "параде" коју спроводе синод и владика Артемије " потпуно јасно да је све ово "политичко-црквена игранка". Владика Артемије је "само играч" за јавност и ништа више од тога. Један лицемер. То је јасно као дан. Немојте трошити речи о овој фарси и гајити лажне наде.

Д.Р.

Анониман је рекао...

Поштована редакцијо,
Молимо да се обрати пажња и на могућност прихватања, од стране преосвећеног г. Артемија и његових следбеника, кипријановске опције - ткз. "Синода Супротстављених" (The Holy Synod in Resistance) иначе, лажних неканонских Грчких старокалендараца. Сећам се да је у књизи о. Саве Јањића: "Екуменизам и време апостасије" та опција отворено препоручивана, а да је преосвећени владика Артемје одржавао врло блиске и топле контакте са њима. Мислим да је то нешто најопасније што може да се деси Србији и Српским православним верницима. Верујте да је у поређењу са тим много боље Званично екуменистичко православље, јер кипријановска опција неупућенима даје привид борбе притив јереси и привид одвајања од јеретика што може бити веома опасна клопка из које је тешко избавити се јер што је лаж ближа истини то је и опаснија!!!
"Светосавац"

serbiantrueorthodox је рекао...

Благодаримо брату Светосавцу на указивању могуће опасности.

Што се тога тичередакција блога СИП је већ одреаговала објављивањем неколико текстова на ту тему и отварања у "Пронађи теме" целе рубрике "Кипријанизам".

Да, слажемо се та опасност реално постоји, тим пре што су се већ неки од клирика и праохија СПЦ у расејању одлучили на такав потез. Мислимона парохију св. Архангела Михајла (Торонто, Канада) и о. Драгана Сарачевића кога је Синод СПЦ такође рашчинио.

Искрено се надамо да се тако нешто неће догодити, а ако Господ због грехова наших тако шта и допусти, ми ћемо се свим силама трудити да такву опасност светоотачким учењем оповргнемо као неправославну и надасве опасну!

Анониман је рекао...

Да, у Торонту су се копља дуго ломила око Цркве на Делеваре авенији и на крају сломила најтрагичније могуће, Киприанизам. Они се одвајају од СПЦ, али не због свејереси екуменизма него због имовине коју им Патријаршија по други пут "отима" Новим уставом. Црква се подиже на ниво корпорације, наводно јединог начина да се спречи отимачина слична оној 1963. године. Речју, трагедија као завршни чин драме србске дијаспоре. Истовремено долази до слома РЗЦ, по чему ће бити обележена ера Путинизма.
Ако се по јутру дан познаје "случај Артемије" не иде на добро. Евидентан је његов простор у мас медији, као и "потпарола" Антонија. Све наводи на сумњу да се ствари ипак држе на граници великог инцидента, истинског повлачења линије између Вере и јереси. Волео би да грешим али ме све ово таласање подсећа на Дунав и Тамош, реке често шире од својих обала које се уливају у исто море.
Помози Милостиви свима, па и Твојим многострадасним Србљима. Пролазимо између чекића и наковња, до усијања. Челик или пепео, трећа не бива.

Анониман је рекао...

Ваше наде су узалудне! Узалудне! Владика Артемије је убеђени официјалац који је направио раскол само због разних неслагања са архијерејима који су преузели власт у Београдској патријаршији. Он СПЦ не сматра екуменистичком! Он новокалендарце не сматра расколницима!
Он је убеђени официјалац који истински православне цркве сматра расколима и сектом! Он ће све покушати да се врати у ранг епископа официјеног православља, а тек када схвати да су га све помесне цркве официјелног православља одбациле, тада ће се МОЖДА окренути евентуално кипријановцима - притеран уза зид - као последњем уточишту јер нема куд.
То је реално сагледавање случаја "Артемије". Опростите, али то је тако!

Анониман је рекао...

Το ράσο δεν κάνει τον παπά.

Анониман је рекао...

Патријарх Иринеј: Само Сабор може да рашчини

Патријарх Иринеј је рекао да "Сабор не само што може да донесе одлуку о рашчињењу епископа већ је и једино тело Цркве које то има право да уради", пренела је Информативна служба епархије рашко-призренске.

Патријарх у изјави даље каже:

"Сабор је највише управно, судско и административмно тело Српске цркве и као такво изнад је црквеног суда. Сабор кога чине сви архијереји Цркве суди епископима и то бивши владика Артемије јако добро зна.

Патријарх је замољен да појасни донету одлуку Сабора о владики Артемију тврди да Сабор није могао да донесе одлуку о његовом рашчињењу и тражи да му суди црквени суд.

Када не заседа Сабор, а потребе су такве да је потребна пресуда, епископу може да суди 12 архијереја, који се именују. Међутим када заседа Сабор, ово тело постаје суд и пуноважно пресуђује епископу. Не постоји могућност апелације јер је Сабор највише тело Цркве.

Најједноставније објашњено, бившем владики Артемију пресудили су сви присутни архијереји на Сабору, а то је три пута више епископа него што би чинио суд. Такође, на крају Сабора сви епископи, чак и оних шест који су гласали против рашчињења, потписали су и сагласили се са одлуком Сабора о рашчињењу.

Један од примера моћи Сабора у Православној Цркви јесте смена и рашчињење бившег јеруслимског патријарха 2005 године. Њега је Сабор сменио, а потом и рашчинио вративши га у ред монаха.

Иначе, на Сабору који је окончан у петак, било је предвиђено да се сада већ бивши владика Артемије позове на заседање када је његов случај био тачка дневног реда. Међутим, он је ноћ раније упао насилно у манастире и покушао да изврши пуч у Епархији рашко-призренској тако што је сам себе прогласио епископом рашко-призренским, фалсификовао печат Епархије и почео да издаје акта“, преноси Информативна служба Епархије рашко-призренске.

gresnikNS је рекао...

Pomaze Bog.Artemije ni na jednom mestu nije rekao da se poslednja dogadanja u vezi sa njim desavaju zbog jeresi ekumenizma.

Анониман је рекао...

Bog Ti pomogo Ns.brate. vl Artemije prepoznaje ekumenizam kao jeres ali Ne i to da je SPC u toj JERESI.To je osnovna karateristika kiprijanizma , ova strasna jeres je po meni mnogo opasnija i lukavija od ekumenizma.

O. Stefan је рекао...

Оно што је сигурно, Артемије се ни јавно ни тајно није обратио Истински православнима. Самим тим он показује у којем правцу ветар дува. И његови следбеници такође имају осмех на лицу до помена Истиноправославних...На помен ипх верника видимо реакцију својствену само срчаним екуменистима. Нема вајде од "другова" из СПЦ-а. дај Боже да грешим.

Илија је рекао...

Помаже Бог
О. Стефане мислим да не грешиш.
Артемије и даље сматра да је канонски потпуно чист, а не планира да измени став по питању крштења.
Нисам члан ИПХ, противник сам екумениста и не идем већ одавно на таква места где су они, а када сам чуо да је став Артемија и даље остао непромењен (сада када се кобајаги оделио од званичне СПЦ) по питању крштења, тј. као и свих осталих новотараца у СПЦ не идем више ни код њега. Каква ми вајда да се селим из Београда у Љуљаке, кад и ови и они крше 50. правило Светих Апостола. Јесте да су ови мало чишћи, али Истина је само једна Господ Иисус Христос и Његово Учење, а не Артемијево или нечије друго. Ако он сматра да може да поведе Србе непогружене и жедне преко воде онда се грдно преварио.

Христос Воскресе!

serbiantrueorthodox је рекао...

На антиекуменистичком форуму СПц ИХТУС подигнута је тема која се (крајње негативно) дотиче нашег блога СрбинИП као и нашег става о владики Артемију. Наводимо део једног коментар чијије аутор Yourod. Коментар је доста некултуран. Јурод на овај начин покушава да покаже нас ИПХ као недоследне ако успе да направи паралелу између вл. Артемија и митр. Хризостома Флоринског (оснивача ГИПЦ) јер ми овог последњег хвалимо, а оног првог критикујемо. Простудирајмо мало његове, опет понављамо непристојне и доста агресивне наводе. Следи цитат:
„Грчки епископ Хризостом Флорински, који је историјски зачетник њихове секте, а којег они славе као "Светог Исповедника, новог Марка Ефеског", био је, између осталог:

1. Бивши, тј умировљени епископ – као и владика Артемије, закратко.
2. Епископ који се одвојио од Синода-Сабора Грчке Цркве као од оних који "изазвали раскол, нарушавањем канона и праксе Православне Цркве" – као и владика Артемије.
3. Епископ који је пре тога дужи низ година био у Сабору Грчке Цркве, док је Сабор "изаз(и)вао раскол и нарушавао каноне и праксу Православне Цркве" – као и владика Артемије.
4. Епископ који је, кад се одвојио, препоручио вернима "да немају општење са расколничком црквом и њеним расколничким свештенослужитељима" – као и владика Артемије.
5. Епископ којег је Сабор Грчке Цркве формално судио и осудио, и лишио чина – као и владику Артемија.
6. Епископ којег су црквене власти уз асистенцију државних полицијских служби послале у прогонство и кућни притвор – као и владику Артемија.
7. Епископ који је објавио да признаје православни ауторитет званичне цркве, и позвао се на њен канонски суд – као и владика Артемије.
8. Епископ који је настојао да у исто време сачува општење са православним епископима изван помесне грчке цркве (у мери у којој су они њега признавали за канонског епископа, иако су у исто време имали и пуно општење са "расколничком" грчком јерархијом – познат је пример да је Свети владика Николај Велимировић, чија се епархија територијално граничила са флоринском епархијом Хризостома, тајно достављао свето миро преко границе своме сабрату када је овај остао без њега након прекида општења са Сабором, и да му је чак нудио садејство за хиротонију нових епископа) – као и владика Артемије.
9. Епископ који је своју црквену службу наставио у егзилу, у изгнању из цркава и "катакомбним" условима, на приватним имањима верних – као и владика Артемије.

Овде листа аналогија не престаје, али застаје памет пред мрзостима излучевина акакијанских мозгова.

За њих је епископ Хризостом Флорински "Свети Исповедник" и "Нови Марко Евгеник", родоначелник Истинског Православља.

А владика Артемије "жалосна фигура без идентитета", "апсурдни млакоња са нејасном и конфузном еклисиологијом" који се "узалуд труди да остане на неком црквеном положају", изјављујући "лојалност Светском екуменистичком православљу", човек који је "погазио своју савест, онеспособио се за доношење добрих одлука, завео верне и оштетио темељ истинске Вере".

"Слага неправда себе" - не може да види њихово слепо безумље да се бљувотине не дотичу владике Артемија, него да падају на икону утемељитеља њиховог култа, Хризостома Флоринског. А онда иду па се клањају икони свог Светог Исповедника, полизавши претходно оно што су бљунули, и понуде својим несрећним следбеницима да је и они целивају. А за остатке на икони, веле да је миро.“

Завршен цитат. Шта рећи? Прво и пре свега, митр. Хризостома за кога се труди да га изједначи са вл. Артемијем, а на почетку каза да је он историјски зачетник њихове секте. Да, нешто слично је вл. Артемије не тако давно изјавио, тј. да су старокалендарци у грчкој секта и раскол (?!?). То и данас потврђује саслуживањем са грчким новокалендарцима.
(следи наставак)

serbiantrueorthodox је рекао...

(Наставак:)
Надаље ћемо полемисати свих девет тачака - тачку по тачку.
„1. Бивши, тј умировљени епископ – као и владика Артемије, закратко.“ Истина, само што је митр. Хризостом био умировљен спонтано, због старости, а не у смислу санкционисања као што је то случај са вл. Артемијем.
„2. Епископ који се одвојио од Синода-Сабора Грчке Цркве као од оних који "изазвали раскол, нарушавањем канона и праксе Православне Цркве" – као и владика Артемије.„ Да, он се заиста одвојио искључиво због своје савести и својом вољом, због безакоња званичне цркве, а не зато што је смењен са своје епархије и на тај начин фактички био притеран уз зид и изазван да то уради као што је то случај са вл. Артемијем.
„3. Епископ који је пре тога дужи низ година био у Сабору Грчке Цркве, док је Сабор "изаз(и)вао раскол и нарушавао каноне и праксу Православне Цркве" – као и владика Артемије.“ У Грчкој Цркви раскол се десио 1924. године, а митр. Хризостом се од ње одвојио тек 1935. са још двојицом епископа. Значи, да је и он сам пребивао целих 11 година у новокалендарском расколу. Околности у вези вл. Артемија су доста другачије.
„4. Епископ који је, кад се одвојио, препоручио вернима "да немају општење са расколничком црквом и њеним расколничким свештенослужитељима" – као и владика Артемије. „ Овде је суштинска разлика између ова два епископа. Наиме, митр. Хризостом се буквално придржио, тј. стао на чело хиљада старокалендараца, са којима је било и неколико свештеника, а који нису прихватили календарску реформу. На први дан одвајања од званичне цркве он је исповедио Истински Православну веру да је новокалендарска јерархија отпала од Божанске благодати и да више нема свете Тајне! Такво, ни приближно слично, исповедање вере нисмо чули из уста вл. Артемија. Камо среће да се тако нешто десило јер би сада били заједно у радости великој.
„5. Епископ којег је Сабор Грчке Цркве формално судио и осудио, и лишио чина – као и владику Артемија.“ Истина, само са том разликом што је митр. Хризостом њих први осудио као лишене благодати, а вл. Артемије ни пре ни после.
(Следи наставак)

serbiantrueorthodox је рекао...

(Наставак:)
„6. Епископ којег су црквене власти уз асистенцију државних полицијских служби послале у прогонство и кућни притвор – као и владику Артемија.“ Тешко да се ова два прогонства могу поредити али може се рећи да су слична.
„7. Епископ који је објавио да признаје православни ауторитет званичне цркве, и позвао се на њен канонски суд – као и владика Артемије.“ Ова тачка је нејасна и из ње се не може закључити на шта се ту заправо мисли. Када се то митр. Хризостом позвао на канонски суд новокалендарске цркве?
„8. Епископ који је настојао да у исто време сачува општење са православним епископима изван помесне грчке цркве (у мери у којој су они њега признавали за канонског епископа, иако су у исто време имали и пуно општење са "расколничком" грчком јерархијом – познат је пример да је Свети владика Николај Велимировић, чија се епархија територијално граничила са флоринском епархијом Хризостома, тајно достављао свето миро преко границе своме сабрату када је овај остао без њега након прекида општења са Сабором, и да му је чак нудио садејство за хиротонију нових епископа) – као и владика Артемије.“ Митр. Хризостом је ступио у контакт са јерусалимским и александријским патријарсима љутим противницима новокалендарске реформе како би испитао могућност сазивања Сабора ради разматрања календарског питања. Тада је још увек међу другим помесним црквама постојала јака опозиција новокалендарским реформама тако да су се многи надали да ће реформа бити повучена и да ће у цркви опет завладати мир. Један од оштрих опозиционара био је и вл. Николај Велимировић који је заиста помаго старокалендарски покрет у Грчкој. Та времена се разликују од данашњих јер данас поред новокалендарских цркава постоји и јерес екуменизма и све данашње званичне „старокалендарске“ помесне цркве као и њихове јерерхије и поглавари активни су екуменисти. Тако да другачије ствари стоје са вл. Артемијем који признаје новокалендарце и саслужује са њима, а од васцелог Светског екуменистичког православља тражи подршку иако они нису у бољем положају од саме СПЦ коју исти оптужује за екуменизам.
„9. Епископ који је своју црквену службу наставио у егзилу, у изгнању из цркава и "катакомбним" условима, на приватним имањима верних – као и владика Артемије.“ Митр. Хризостом ни пре новокалендарске реформе није имао своју епархију јер је био умировљен тако да по томе питању он није „служио у егзилу“ као што то данас представља вл. Артемије и његови следбеници.

И овде завршавамо наш преглед дајући нагласак на тачку под бројем четири јер се ту крије суштинска разлика између митр. Хризостома и вл. Артемија и ту се, на том основу и разилази и разликује наш став у оцени једног или другог у контесту православног исповедања вере која и јесте најважнија.

Анониман је рекао...

Помаже Бог браћо!
Након што сам копирао ваш одговор ихтусовцима и додао коментаре на коментар Јурода добио сам забрану писања. Тему су потпуно скинули.
Тако то раде ихтус уредници под благословом Николаја одбеглог из манастира Црне Реке, који или није читао житије "ПРЕПОДОБНИХ ОТАЦА УБИЈЕНИХ У МАНАСТИРУ СВЕТОГ САВЕ ОСВЕЋЕНОГ" или није добро прочитао.
http://svetosavlje.org/biblioteka/AvaJustin/
ZitijaSvetih/ZitijaSvetih0320.htm

Довољно о оцу Николају вратимо се на његову духовну дечицу.
Кад нема ко да им протуречи они онда напишу по неколико страна и шегаче се на рачун "жртве", а кад им се на одговор да одговор и зачепе уста онда или закључају тему или је смакну или забране писање дотичнима.
У последње време им је најомиљеније постало да бришу оно што им не паше, да неби неко можда почео да размишља мало другачије него што је екипа замислила у свом плану освајања Србадије.

Довољно је само погледати колико је стотина чланова кроз њихове чистке одстрањено.
Екипа која покушава да на превару добије масу, а после заврне шију је све нервознија.

Мирко забрањен на ихтусу