Епископ Маратонски Фотије
О АМКА
(Грчком броју социјалног осигурања)
Уводна реч редакције:
У Грчкој је недавно уведен за све њене грађане број социјалног осигурања који је изазвао међу одређеним круговима како новокалендараца тако и истинских православних хришћана Грчке велике недоумице па чак и страх да је то број звери или печат Антихриста. Тај број може се поредити са нашим ЈМБГ (Јединствени матични број грађана), иако је наш матични број евиденциони и требало би да буде везан за сва осигурања, али и ми имамо још додатне бројеве рецимо баш за социјално-здравствено осигурање на здравственим књижицама. На западу тај број социјалног осигурања важи за све врсте: пензијско, здравствено и за запошљавање. Код нас се по ЈМБГ воде евиденције, али фонд здравства има своје додатне бројеве за осигуранике-ЛИБ број. Наш ЈМБГ има сличности, па може да се направи паралела са проблематичним Грчким бројем социјалног осигурања. Мислимо да је и циљ био код нас да се под матичним бројем све сведе на један број, као што се од прошле године и порески бројеви за физичка лица поистовећују са ЈМБГ. Пред наше читаоце доносимо текст епископа Фотија о овој теми коју је он обрадио у име Свештеног Синода Цркве ИПХ Грчке. Мислимо да је веома интересантно и поучно чути глас Цркве по том питању. Сталожени, проучен и аргументовани став који није плод еуфорије, западне апокалиптичне фобичности и панике како то сликовито наводи владика Фотије у свом тексту: „Паничне мисли да „Антихрист долази“ или да „је већ рођен“ верницима само наносе штету. Ако једног дана, после свих библијских катастрофа, он дође, сви верници који су засићени лажним узбунама неће, можда, бити у стању да препознају знаке његовог стварног доласка“.
Свети Синод Цркве Истинских Православних Хришћана Грчке је, у току свог заседања
16/29 Октобра 2009, разматрао, између осталог, проблем Броја Социјалног Осигурања у Грчкој и узнемирености коју је изазвао.
Од верника који овом проблему имају научни приступ затражено је мишљење и они су га доставили. Мишљења су дали:
а) Господин Атанасије Паиванас: Професор Математике и Информациониних Технологија, са звањем магистра и ранији члан Администрације (Управе) Грчких Телекомуникационих Организација.
б) Господин Елефтерије Павлис: Професор Информационих Технологија са дипломом и пост-дипломским степеном у области Информационих Технологија који је био и предавач на Егејском Универзитету.
в) Господин Илиас Насос: Инжењер Електротехнике, руководилац одељења Биомедицине на Универзитетској болници у Алексадрополису.
г) Господин Николас Калоскамис: Предавач за предмет Информационе Технологије са академском дипломом из области Информационих технологија. (1)
Они су узели у разматрање сву релевантну преписку Цркве Истинских Православних Хришћана Грчке са Грчим Министарством за Запошљавање и Социјално Осигурање, а нарочито документ број 20200/1160/Ф80321 датиран 09/09/2009 и све важније текстове с тим у вези. Њихов закључак је следећи:
1. Једанаестоцифрени (11) број Социјалног Осигурања, познат као скраћено АМКА, састоји се од датума рођења (прве две цифре представљају дан, следеће две - месец и наредне две - годину рођења) а следеће четири цифре градску ознаку и једну цифру нумеричке контроле.
2. АМКА број не садржи број Антихриста 666 ни у ком облику. Број се не додељује ни у облику картице са бар кодом или магнетном траком или микро-чипом, већ се штампа на обичном комаду папира.
У будућности постоји могућност замене садашњих картица АМКА броја електронским картицама које ће можда имати бар код, магнетну траку или, вероватније, микро-чип као што имају нови пасоши. Према мишљењу специјалиста, присуство броја 666 је потврђено само у два система формирања бар-кодова, а не у свим бар-кодовима. (2) Мишљење да је „број 666 укључен у све магнетне траке или све микро-чипове“ или да „ сав електронски систем функционише кроз број 666“ је лаж и превара.
Сви системи који користе дигиталне технологије су засновани на бинарном систему који користи бројеве 0 и 1 (битове) (3) Ови бројеви формирају дигиталне „речи“ од 8 цифара (бајтови). (4) Дакле они постоје у групама од осам цифара нпр. 00100111,10110010,10101100.
Ове групе од 8 цифара су основ на коме се чувају сви електронски подаци. (Број 8 је превагнуо јер две цифре бинарног система у групама од 8 дају 2 на 8 степен, дакле 256 комбинација које одговарају бројевима у бинарном систему, словима алфабета. знацима интерпункције итд). Дакле, нема броја „6“. Ко год тврди-намеће супротно једноставно злоупотребљава недовољну информисаност обичних људи о новим технологијама.
3. Број социјалног осигурања је важан за осигурање и медицинску помоћ. Обавеза државе је да се бори против неосигураног рада. Постојање заједничке базе података и број Социјалног Осигурања на документима о запошљавању омогућава потврду плаћања онима који легално уплаћују своје социјалне доприносе. На овај начин, злоупотреба социјалног осигурања , која је равна крађи у друштву, се смањује и омогућава се сигурнија употреба уплаћених средстава за оне који осигурање и плаћају.
Као одговор на тезу “ми већ имамо идентификационе бројеве и порезе те нема потребе за још бројева“ ми указујемо да други бројеви припадају другим евиденцијама. Многи страни радници који су укључени у евиденције социјалног осигурања немају идентификационе бројеве. Они користе број пасоша. Поред физичких лица, у разним евиденцијама су и правна лица: предузећа, организације, предузетници. Поред тога имамо бројеве социјалног осигурања према врстама делатности у којима радимо.(У Грчкој, према својој професији, евидентирате се у различита осигурања. На пример, лекари имају своје осигурање, радници у јавном сектору своје итд). Промена запослења узрокује да се радник пријављује на различитим евиденцијама осигурања. Овим се проблем само усложава-компликује, нарочито сада када се све те службе интегришу и преобликују. Одлука да се сви ови бројеви замене једним је била мудра.
4. Верници наше Цркве који су грађани других земаља (Немачке, Америке, Аустралије итд) већ деценијама имају Број Социјалног Осигурања и тиме нису биле угрожене њихове личне религиозне вредности. Неки од њих имају и електронске картице као број социјалног осигурања уместо књижице.
5. Узбуна око повезаности Броја Социјалног Осигурања са жигом Антихриста подигла се у круговима такозваних конзервативних новокалендараца (новине Ортодоксос Типос итд) који проповедају фразе псеудо пророка са Свете Горе, попут Пајсија, али се позивају и на текстове непостојећих светитеља попут неког Арете из Цезареје, сумњивог аутора из 10. века и дефинитивно НЕ Светитеља Цркве, познатог једино по филолошким коментарима паганских писаца и сумњивој тези у току црквене несугласица о четири брака Императора.
6. Најгоре од свега је што они користе аргументе које су прво измислили протестантски пастори попут Г-ђе Мери Стјуарт Релф, писца књига „Кад ваш новац не успе“ и „Нови монетарни систем“ или ТВ гласноговорник- свештеник Тексе Марс. Превод на Грчки аргумената овог Протестантског Пророка о „нумерализацији“ људи и постојању броја 666 у свим аспектима технологије са скривањем његових извора, чини основни комплет аргумената „православних“теоретичара завере и псеудо пророка катастрофе. Да су сва ова „откровења“ била истинита, да ли била „откривена“ протестантима? Осим тога, у Светој књизи Откровења помињу се два Пророка Илија и Енох, који ће доћи да опомену верне о доласку Антихриста о стварном жигу, а не модерни протестантски псеудо пророци и њихови гласноговорници у Грчкој.
7, Паничне мисли да „Антихрист долази“ или да „је већ рођен“ верницима само наносе штету. Ако једног дана, после свих библијских катастрофа, он дође, сви верници који су засићени лажним узбунама неће, можда, бити у стању да препознају знаке његовог стварног доласка
На основу свега наведеног Свети Синод је одлучио да Број Социјалног Осигурања није питање вере. То није ни еклисијастички већ државни проблем и речи Господа нашег Исуса Христа:“Дајте Цезару цезарово , а Богу божије“ се потврђују. Црква нема никакав разлог да препоручи својим верницима да не узму – поседују АМКА. Он не садржи жиг Антихриста нити одрицање од крштења.
Ко год, из разних разлога, (на пример због страха од злоупотребе медицинских података #5, или такозваног „електронског профилисања“) не жели да узме АМКА број, може да тражи своје изузеће и не треба да то сматра верским проблемом или да осуђује оне који нису тражили изузеће.
(1) Ова одлука је углавном заснована на његовом добро документованом предлогу.
(2) Мада, према научном мишљењу, НИЈЕ сигурно да је одређени број уметнут у оба бар код система.
(3) Реч „bit“ је скраћеница од Binary digIT. -Бинарни број
(4) Реч „byte“ је скраћеница од BinarY digiT EighT
(5) Што није питање вере, али неузимање АМКА не обезбеђује заштиту података оних који га не узму.
5 коментара:
Pomaze Bog. Konkretno pitanje:Kakav je stav SIPC po pitanju biometrijskih dokumenata i cipovanih pasosa?
Став СИПЦ по питању биометријских докумената и чипованих пасоша је веома опрезан. Сматрамо да чипованипасош и биометријски документи нису никакав жиг антихриста. У њима препознајемо припрему (навикавање) за можда не тако далеку будућност. Не сматрамо да је особа која их прими отпадник. Похваљујемо оне који су решили да их већ сада не примају као вежба (навикавање) за будућност. Оне који нове документе сматрају жигом антихриста и због тог разлога су спремни да осуде епископат и да напусте Цркву - оштро осуђујемо као људе у опасној прелести.
Иначе, пратимо дешавања у вези нових личних докумената и сарађујемо на том пољу не само са људима из Србије него и широм иностранства.
'Другим речима,Светска Влада себи даје за право да контролише фиѕичко и духовно постојање личности човекове, што је само у Божијим рукама. Тиме она практично присваја себи божанска права.Зато је светска влада савремени политичко-религијски идол, иѕа кога стоји ђаво. Због тога, учешће у глобалном компјутерском систему јесте чин поклоњења ђаволу. Са своје стране прихватање идентификационих бројева и електронских легитимација треба сматрати за добровољно приношење жтрве овом идолу...Идентификациони број није попис већ, доживотно електронско име у антихристовом систему глобалне компјутерске евиденције...свима је очигледно:данас идентификациони бројеви, сутра електронски пасоши, прексутра печати(жигови). Такви постепени уступци духу времена ће постепено довести до тога, да ћемо ми, какви смо немоћни, примењујући их, жртвовати своју вољу, одважност, свој здрав разум зарад могућности да преживимо у богоборном систему 'Новог светског поретка',при том наводно остајући са Христом. Али, хоћемо ли ми ѕаиста тада бити у Цркви са Христом?...
'Следеће врло важно питање се састоји у томе, како да се посматра човек-Хришћанин, који је примио број? Уколико је идентификациони број обележје мундијалистичке власти, дакле уколико он представља припадност и служење глобалном идолу,Светској влади - да ли Црква онда има право да одбацује човека, који је прихватио овакав начин 'преживљавања'? Не,нема право. Болестан члан се лечи пажњом и љубављу. Јасно је да прихватање или неприхватање идентификационог броја изражава степен вере човекове и његове духовне зрелости, али треба истаћи и то да правилно схватање догађаја који се одигравају у свету, то јест увид да је кодификација лукава и смишљена замка ђавола, зависи од многих услова како личног тако и друштвеног живота, од степена вере и побожности човека. Оно што је битно јесте то да ни сама држава, а тим пре ни Светска влада, не говоре о стварним циљевима кодификације. И сваки човек, који прихвати идентифиациони број, електронски пасош или, чак микрочип због малодушности, маловерја или незнања сагрешио је управо због тих грехова, и Бог и такве неће лишити покајања. Зато питање о идентификационим бројевима не може бити повод за црквени раскол нити за узајамну нетрпељивост...
'Но тврдити да идентификациони број не може да утиче на душу је исто што и називати себе Хришћанином, а бити члан комунистичке партије, а свима је познато да је комунизам неспојив са Хришћанством и обрнуто. И уколико је државни пасош легитимација личности као грађанина једне државе, идентификациони број, а још више електронски пасош јесте легитимација чланства у светском антихристовом систему. На тај начин, без обзира да ли човек то чланство, у знању или незнању, прихвата, или му је свеједно, самим добровољним прихватањем овог система одричемо се Христа и његове цркве. А то није тек помало штетно за душу, већ јој доноси и духовну смрт...
'Зато ми не треба себе да умирујемо помислима, да с обзиром да идемо у храм и молимо се и учествујемо у Светим Тајнама, и чувамо веру, нас не може да се дотакне овај тешки грех ума, који може да доведе до богоборства. Таква самоуљуљканост је већ предзнак почетка греховне промене свести...'
'И не би требало, да попут римокатолика, све проблеме који се односе на духовни живот пребацујемо на епископа, као што они пребацују на папу...јер нико није унапред сигуран против промашаја и заблуда, тим пре када се ради о овако сложеним и несвакидашњим питањима...Јер нису само епископи и свештеници одговорни за очување и неизменљивост вероучења Цркве, већ и верни народ тј. Пунота Цркве. Дакле и верни народ је меродаван да расуђује и испитује што се ради у Цркви... Увлачење Цркве и њених чеда у глобални компјутерски систем 'Новог светског поретка' јесте пут прилагођавања и конформизма. При таквом конформизму очуваће се само спољашњи облик активности Цркве...док ће се њен унтрашњи Садржај - Дух Божији, повући од ње.
'Црква, глобализација идентификациони број'(2001), јерођакон Авељ Семјонов, као одговор на афирмативни став МП поводом идентификационих бројева.
Постави коментар