Одлука Архијерејског Синода
Руске Истински Православне Цркве у вези са уједињењем Синода Истински
Православне Цркве Грчке и Грчког Синода Супротстављених од 10/23. Март 2014. г.
Архијерејски
Синод РИПЦ стоји на позицији прихватања одлука Сабора Руске Православне Заграничне
Цркве из 1983. године и посвећује посебну пажњу њиме проглашеној анатеми на
јерес екуменизма. Синод сматра учење
Грчког Синода Супротстављених „Еклисиолошке тезе, или излагање учења
Православних, супротстављених јереси екуменизма“ (укратко: о „болесној Мајци
Цркви“ – новокалендарској Грчкој православној цркви и њој сличним Црквама Светског
Православља) скривеним обликом екуменизма или крипто-екуменизма, које због тога
потпада под анатему из 1983. године.
Архијерејски
Синод РИПЦ сматра одлуке Архијерејског Сабора Руске Православне Цркве
Заграничне од 28. Јуна/11 јула 1994. године (записник бр.7) о уласку у
евхаристијско општење и у вези са сагласности са еклисиологијом Синода
Супротстављених погрешним, како је то било потврђено на Свештеном Сабору РИПЦ
2008. године: „Ми се одричемо постојећег погубног мишљења, да се јеретици и
расколници сматрају не отпалим, него такозваним „болесним члановима Цркве“. Свакако, Архијерејски Сабор РПЗЦ 1994. године
донео је такву одлуку што због недовољног познавања наведене еклисиологије, што
због утицаја неких екуменистички настројених јерараха РПЦЗ који су касније
пошли на уједињење са Московском Патријаршијом 2007. године.
Архијерејски
Синод РИПЦ стоји на позицији признања ранијих одлука Синода ИПЦ Грчке под
председавањем архиепископа Авксентија и, касније, архиепископа Хризостома, које
не признају каноничност Синода Супротстављених и осуђују његову еклисиологију
као јерес.
Проучавајући
објављена докумената, састављена током
припрема уједињења Грчких Синода, Архијерејски Синод РИПЦ у њима није нашао ни помен о покајању Синода Супротстављених,
нити о исправци њихове раније еклисиологије, нити да Синод ИПЦ Грчке тражи од
Синода Супротстављених покајање и исправљање. Ради решавања ове спорне
ситуације потребно је или повлачење ранијих одлука Синода ИПЦ Грчке, или покајање
Синода Супротстављених. Такво потцењивање питања о јеретичком учењу говори о
томе, да су мотиви сједињења били далеки од светоотачког Учења о јединству у
Истини. Ми смо дужни да се руководимо учењем Господа: „Дакле, нека буде реч
ваша: да, да; не, не; а што је више од тога од злога је.“ (Мат.5:37)
С
обзиром на отсуство изјаве било о ревизији раније донешених одлука Синода ИПЦ
Грчке, било о покајању Синода Супротстављених, без обзира на многобројне
православно- звучеће одлуке у њиховом уједињујућем документу, Архијерејски
Синод РИПЦ сматра уједињење наведених Синода тужним догађајем у историји Грчке
Цркве. Лажно учење и раскол, које је саздао Синод Супротсављених, нанели су
озбиљну рану Грчкој Цркви и ни мало мању штету Руској Цркви, доприносећи унији
РПЦЗ са Московском Патријаршијом и каснијој схизми епископа Агатангела.
Са
великом жалошћу Архијерејски Синод РИПЦ изјављује, да уједињење Синода ИПЦ
Грчке и Грчког Синода Супротстављених не даје повода за славље, него напротив, то
је жалосни историјски догађај – пада ИПЦ Грчке у унију са схизматицима и
крипто-екуменистима.
Лажно
учење и раскол од стране истински православних хришћана не могу бити изигнорисани
и остављени без пажње. Напротив, ради исправљења лажног учења потребни су
свесност, истраживање и покајање.
Из
канцеларије Синода Руске Истински Православне Цркве
Преузето
са сајта „Церковнаја жизн“ (www. ripc.info) – званичног интернет гласила Синода РИПЦ
У вези мартовског сједињења Грчких Синода уредништво блога СрбинИП објавило је следићи осврт у склопу кога је изнет и незванични став његовог преосвештенства владике Акакија Утешитељевског поводом овог догађаја: Грчка ИПЦ под Архиепископом Калиником сјединила се сапородицом „кипријановских“ синода
У вези мартовског сједињења Грчких Синода уредништво блога СрбинИП објавило је следићи осврт у склопу кога је изнет и незванични став његовог преосвештенства владике Акакија Утешитељевског поводом овог догађаја: Грчка ИПЦ под Архиепископом Калиником сјединила се сапородицом „кипријановских“ синода
2 коментара:
Констатација РИПЦ око уједињења је потпуно на месту,доста је било пропуста и уступака Грчког Синода Г.О.Х.према кипријановско Синоду супротстављених.Зарад уједињења и формирања велике Грчке Цркве није се гладало на јавно покајање и одрицање од заблуде кипријанизма и није се испитао Синод Митрополита Агатангела и њихово исповедање вере,док се код Тихоновог синода тражила длака у јајету иако су дали кристално и недвосмислено исповедање вере,чак је било речи и да су Тихоновци некрштени,док код Агатангела то уопште није тражено иако они никога не крштавају"поново".Али не треба сада потезати"Шта је ко урадио"јел је било много грешака са обе стране.Важно је да сви Истински Православни раде на уједињењу Цркава и теже ка Великом Свеправославном Сабору на коме ће се потврдити Све анатеме,јереси и расколи и повући коначна црта,према светском екуменистичком православљу!До тада да се сви молимо да нам Господ подари смирење и расуђивање,да опростимо једни другима све грешке и оптужбе и да оставимо по страни све наше личне слабости и страсти како би могли да станемо Сви као један у Истини, непоколебиво бранећи нашу Мајку Цркву Амин!Јереј Урош.
Како може да дође до уједињења, кад се управо ради на разједињењу? Овај текст јасно каже да је дошло до пада ГИПЦ, а Ви кажете да је важно да се ради на уједињењу. Ни СИПЦ, ни РИПЦ немају позитиван став о унији, према томе требаће бар 50 година да би се ствари изгладиле. Уместо да ствари иду ка уједињењу, истински православни су све даљи једни од других, те они који би и хтели да пређу у истинско православље, ништа позитивно не виде. Ко су сад истински православни? Само СИПЦ и РИПЦ? Више смо слуђени од свега, од подела унутрашњих и спољашњих.
Постави коментар