Другом
половином октобра, његово Преосвештенство епископ Акакије Утешитељевски је у својству
представника Српске Цркве отпутовао
у Русију ради посете Синоду Руске Истински Православне Цркве. У пратњи владике
Акакија био је протојереј отац Алексеј Лебедев из Санкт Петербурга и монахиње
Макрина и Алипија. Заседање Руског Синода је
одражано у примосковском граду Дмитрову,
у парохијском дому храма преподобног Серафима саровског. Разлог посете био је, покретање дискусије на тему јединства Истински Православних Цркава.
Владика Акакије је пред
Руским архијерејима изнео став Србске ИПЦ, о подршци јединства дела породице Истинских Православних
Цркава које је покренула, у марту 2014. године, Грчка Истински Православна
Црква. У том контексту владика Акакије је у име СИПЦ, изнео неслагање са
примањем Грчких клирика под омофор Синода РИПЦ. Такође, распитивао се и о
могућностима сједињења разједињених делова Руске Цркве. Под разједињеним
деловима подразумевају се Руска Истински Православана Црква (председавајући
архиепископ Тихон Омски и Сибирски), Руска Православна Аутономна Црква
(председавајући митрополит Теодор Суздаљски и Владимирски) и Руска Загранична
Црква (председавајући митрополит Агатангел Тавричевски и Одески). Излагања и
ставове Србске ИПЦ, Синод РИПЦ примио је к знању и узео на разматрање.
ДЕТАЉНИЈЕ
5 коментара:
Чему захтев да се клирици.ГИПЦ не прима под омофор РИПЦ када РИПЦ тврди да је ГИПЦ у јереси ?
У којој јереси је Грчка ИПЦ?!?
Друго, клирици које је примила РИПЦ су РАШЧИЊЕНИ још из времена ГИПЦ Синода под председавањем блажене успомене архиепископа Хризостома Кјусиса.
Па кипријанизам.Видео сам изјаву коју је РИПЦ коју је дао у име ње протојереј Виктор Мелехов.Погледајте НФТУ вести.А сем тога и на вашем блогу има нешто против кипријанизма.Мало ми је необичан супротан став у односу на ту изјаву РИПЦ коју сам прочитао.Мислио сам да сте истих ставова са њима са обзиром да сте од РИПЦ добили помоћ за добијање два епископа једну хиротонију у манастиру Лесна а другу у србији пошто су архијереји РИПЦ саслуживали приликом хиротоније вашег епископа Нектарија.
Ја само преносим тврдње Владимира Моса и изјаву РИПЦ га наводно се јерархија чији је поглавар био Кипријан Куцумбас није покајала за неке његове ставове у вези тога да су екуменисти само болесан део цркве а не јеретици пре него што су се ујђдинилз са ГИПЦ.Немојте погрешно да ме схватите ја само преносим шта сам читао то нису моји ставови само ме занима ваше мишљење.Уосталом постоји блог НФТУ па погледајте или навеног господина Моса питајте.
СИПЦ сматра документ „Истински Православна Црква против јереси екуменизма: догматска и канонска питања“ (потписан 8./21.3.2014.) довољно православним. Например, Руска Загранична Црква коју признајемо за православну није на званичном нивоу никада у својој историји објавила такво јасно исповедње вере о екуменистима и сергијанцима као безблагодатним јеретицима као што је Грчки документ из марта 2014. године.
У шестом поглављу под шестим параграфом овог документа стоји: "Конкретније, по питању тајни које се врше у тзв. званичним православним Црквама, иако Истински Православна Црква не понавља у сваком поједином случају њихову спољашњу форму (=форму тајни) над онима који у духу покајања улазе у општење са Њом, Она [тиме] не потврђује (не тврди) њихову валидност, нити њихово спасоносно дејство, нарочито не код оних који „свесно“ остају у општењу са синкретистичким екуменизмом, као и са сергијанством, имајући у виду сазивање Великог Сабора Истински Православне Цркве, који ће да запечати оно што се већ десило на локалном нивоу."
Јасно је да су се потписивањем овог документа као новоусвојеног исповедања вере бивши кипријановски епископи посредно одрекли свог ранијег погрешног учења о здравим (истински православним) и болесним (православним екуменистима) деловима из којих је састављена Црква Христова.
Јасно је и то да је Грчка ИПЦ направила велики уступак у крајњем снисхођењу (икономији) како би кипријановце најбезболније вратила из заблуде и раскола у оквире каноничног Истинског Православља, не инсистирајући на томе да се кипријановци јавно покају за своје заблуде и да се над њима изврше хиротесије или било шта друго тог типа. Ово крајње снисхођење Грчке ИПЦ неки сматрају отпадништвом и параномијом.
Наравно, о свему томе тек предстоје разговори, размена мишљења и усаглашавање ставова СИПЦ са РИПЦ. Спорни моменат је додатак "са увереношћу" (тј. да Црква не тврди /са увереношћу/ да су Тајне екумениста дејствене, нити да су делотворне за спасење) који се одмах по објављивању вероисповедног документа из марта 2014. појавио у енглеском и руском преводу објављеном на званичном сајту Грчке ИПЦ, док га у Грчком оригиналу није било. Енглески и руски превод су повучени и исправљени и у њима од тада до сада нема додатка "са увереношћу".
Додатак "са увереношћу" суштински мења цео смисао става о Тајнама официјелног православља. Са тим додатком Истински Православни нису сигурни да ли екуменисти не поседују Свете Тајне. Иако такав став и даље није кипријанизам, пошто је кипријанизам тврдио са сигурношћу да Официјелно православље иако болесно поседује Свете Тајне, он свакако одступа од ранијег строгог и недвосмисленог вероисповедног става Грчке ИПЦ да официјелно православље не поседује Свете Тајне, те се стога може сматрати видом отпадништва од пређашњег православног става.
Руска ИПЦ барата документом превода на руски са додатком "са увереношћу" који је, како већ рекосмо, одмах по објављивању повучен и исправљен. Значи, Руска ИПЦ није правилно обавештена и преосвећени владика Акакије је у сусрету са руским архијерејима указао на тај озбиљан проблем.
Постави коментар