понедељак, 24. септембар 2012.

Истински Православна Америка - НОВОСТИ


Епископ Димитрије (крајњи са десна) са архијерејима ГОХа
 Манастир Панахранду, Мегара (Грчка),септембар 2012.
НОВОСТИ ИЗ
 ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНЕ АМЕРИКЕ
Владика Димитрије (HOCNA) прешао у Синод Цркве ИПХ Грчке

Годинама у назад Бостонски синод - HOCNA трпи велику кризу услед појаве неправославних учења и то од стране његовог првојерарха митрополита Јефрема. Услед тога, већ су га два епископа са неколико парохија и манастира напустили и придружили се Грчком ГОХу (Црква ИПХ Грчке – Арх. Калиник Сарандопулос), тачније Америчкој ГОХ Митрополији под Митрополитом Павлом (Стратигеа). Како сазнајемо, пре неки дан, на тај корак се одлучио и Владика Димитрије (Киријаку), сада већ бивши епископ Бостонског синода иначе, велики пријатељ наше Српске ИПЦ и манастира Нови Стјеник.

Владика Димитрија, иако свестан проблема у које је запао Бостонски синод, покушавао је свим силама да ствари, колико је то могуће, поправи изнутра, остављајући прекидање општења као крајњу опцију. Писане су многе петиције на адресу синода и самог митрополита Јефрема од стране дела клира, монаштва и парохија да се прекине са проповедањем неправославних учења и да се она осуде. Ту одговорну за православље струју Бостонског синода предводио је владика Димитрије храбро се супротставивши самом митрополиту Јефрему и осталој сабраћи епископима. Сви ови покушаји су пропали, а стање се све више погоршавало. Првобитном лажном учењу „Будни спавач“ које оставља могућност посмртног покајања, а које је почео откривене главе да проповеда митрополит Јефрем придодана је и јерес имјабоштва (Тврдња да је име Божије „Исус“ – Бог). Сам врх Бостонског  синода се зближио са ексцентриком - јеретичким епископом имјабожцем Лурјеом, бившим клириком Суздаљског синода (РПАЦ) и под његовим утицајем је усвојио ово опасно учење које је пре неких сто година саборно осуђено као јеретичко од стране Цариграда, Руске Цркве и Свете Горе, а ту осуду је касније прихватило цело православље. Пошто је исцрпео све покушаје да се ситуација у Бостонском синоду смири, тј. да се ова лажна учења одбаце и предају осуди, владика Димитрије се решио да их напусти и да пређе епископату Синода ГОХа. У својој изјави од 3/16 септембра, ове године,  навевши ова неправославна учења, као и све пропале покушаје да се она прекину, уклоне и осуде, као разлог прекидања општења са Бостонским синодом нагласио је да он неправи нови синод, нити ствара раскол, нити себе сматра „прелетајућим“ епископом, него супротно томе, тражи да буде примљен као члан постојећег Синода ГОХа коме председава Архиепископ Калиник Атински. Уз то, подсетио је да је Синод ГОХа (тада предвођен арх. Хризостомом Киусисем) 2010.године  од стране Бостонског синода званично, саборном одлуком признат као православан и канонски.  Убрзо потом, Владика Димитрије је отпутовао у Атину на заседање Синода ГОХа на коме је донешена одлука да се прими у састав епископата Цркве ГОХа, тачније Америчке ГОХ Митрополије као помоћни епископ, већ дужи низ година тешко болесног, Митрополита Павла (Стратигее) са титулом „Бостонски“.  Треба напоменути да се са владиком Димитријем на овај корак одлучила и група клира и монаштва као и седам парохија који су сви примљени у састав Америчке ГОХ Митрополије.  
Овакав развој догађаја је за будућност Истинског Православља веома значајан. Не само то, што је Америчка ГОХ Митрополија добила квалитетног и компетентног јерарха који уједно постаје и реални кандидат за наследника тешко болесног Митрополита Павла, него је ГОХ добио стаменог, утицајног и од готово свих ИПХ јурисдикција поштованог епископа који има ширину борца за уједињење Истинског Православља.
Владика Димитрије је добар пријатељ наше СИПЦ, а нарочито манастира Нови Стјеник који је доста и финансијски помогао. Он је велики симпатизер словенског православља и поборник сједињења Истински Православних. Његов прилазак ГОХу свакако ће освежити тамошње позиције и утицати на убрзање процеса превазилажења болне поделе између самог ГОХа и Руске и Српске ИПЦ.
Користимо ову прилику да честитамо Владики Димитрију на његовој одлучној борби за чистоту православне вере као и непоштедној пожртвованости јер сигурно није било лако оставити Светопреображењски манастир у Бостону у којему он монахује од своје петнаесте године као и све драге људе који су и даље остали са Бостонским синодом. Искрено се надамо да ће ова његова жртва из ревности према чистоти православног учења покренути и преостале православномислеће из редова Бостонског синода на овај корак.

Владика Димитрије са мати Ефросинијом испред манастира св. Наум, Охрид, Македонија, 2011.


ПРИЛОГ:
Неколико речи о ХОКНИ (HOCNA) - Бостонском синоду

Синод HOCNA (Света Православна Црква Северне Америке) је један од огранака Грчких старокалендарских фракција који преко познатог грчког бостонског Светопреображењског манастира своје порекло води из саме Руске Заграничне Цркве. Бостонски манастир је у РЗЦ-у заједно са епископом Григоријем (Грабеом) давао силну подршку митрополиту Филарету да заузме строги курс према јереси екуменизма и Светском православљу који је овенчан 1983. Анатемом екуменизму. После упокојења митрополита Филарета, на чело РЗЦ дошао је митрополит Виталије који је својим попустљивим и компромисним ставовима према Светском православљу многе ревнитеље саблазнио. Бостонски манастир због тога напушта РЗЦ и прилази грчкој старокалендарској фракцији Авксентијеваца . После смрти архиепископа Авксентија Бостонци се одвајају од грчких старокалендараца и проглашавају себе аутокефалном црквом са сопственим синодом епископа, данас познат као Бостонски синод. Бостонци су се до недавно држали православне еклисиологије али је њихова каноничност довођена у питање. Од пре пар година њихов првојерарх митрополит Јефрем почео је да шири неправославна учење „Будни спавач“ које оставља могућност посмртог покајања. Ово неправославно учење нарушило је мир у до тада мирном и стабилном Бостонском синоду које је кулминирало преласком двојице епископа са неколико парохија и манастира  у крило Грчког Синод ГОХа (Арх. Хризостом Киусис). Митрополит Јефрем се није задржао на томе него је ускоро почео да дрско представља осуђену јерес имјабоштва (јеретичко учење које име Божије "ИСУС" сматра Богом, од тога и назив те јереси имјабоштво)  као православно учење. Упорствовање  првојерарха Бостонског синода у неправославним учењима изазвали су нове таласе незадовољства међу клиром и народом које је кулминирало преласком Владике Димитрија са неколицином клира и монаштва и неколико парохија у састав Америчке ГОХ митрополије, тј. у Цркву ИПХ Грчке (Арх. Калиник Сарандопулос). 

7 коментара:

ЈОВАН БАТАЈНИЧКИ је рекао...

Можда овим чином,живот истински православних заиста добија један други тон. У сваком случају, рађа се нада да можда архијереји млађе генерације у истинском православљу ускоро пројаве она настројења која су далеко од егоцентричних и ускогрудих погледа на живот Истински Православне Цркве која пати и страда од нејединства и недостатка саборног духа, и услед тога лишавајући све узвишених циљева и визије која сигурно може дати нову снагу и допринети обнови и потврди у очима васцелог света да Истински Православна Црква остаје једина барка спасења. На многаја љета владико!

Анониман је рекао...

Да ли се може извући поука из овог радосног догађаја? Руски Владика је пишао синоду ИПЦ Грчке.

serbiantrueorthodox је рекао...

Опростите, владика Димитрије није руски владика. Владика Димитрије је био епископ тзв. ХОКНЕ - јурисдикције настале од грчког авксентијевског синода (фракција грчких старокалендараца).

Анониман је рекао...

Опростите,исправите претходну реченицу,грешка у писанију,видие где је.Хвала.

Анониман је рекао...

Опростите молим вас,ја тражим једну самоисправку,збунило ме то око саме историје ХОКНЕ,јер се помиње Руска Загранична Црква,па видим да сам направио малу грешку у својој тврдњи,али опет,било како било,можда не би било лоше да се сада ипак посаветујете са Владиком Димитријем да ли је било паметно да се одвајате од Синода ИПЦ Грчке којем се он сада присајединио и ако вам каже да није,онда браћо,Бога да молимо да нам свима опрости и да сви плачемо пред Владиком Христом и да се ви вратите корак уназад у крило ИПЦ Грчке одакле сте и затражили помоћ и уточиште у ова тешка времена Екуменизма,да не би сада када је то најтеже,правили пометњу браћи и сестрама који желе да напусте Екуменизам.Са болом у срцима,не би требали да мислимо само на себе,већ треба да будемо светлост свету и квасац који ће да укисели тесто уз помоћ Божју,а не да својим слабим снагама ума и гршнога срца покушавамо створити славу која не приличи нама,него само Јединоме Богу.Опростите браћо моја молим вас,али стварно мене туга у срцу обузима што се све тако десило и Бога молим да се вратите назад у крило ИПЦ Грчке и да то исправимо док још може,док су ране још спремне да зарасту,да не би после остали трајни ожиљци за које можемо бити одговорни пред самим Господом Христом.Опет,нека је ово мишљење само мишљење мога грешног срца,па ми опростите да се неко не би нашао увређеним то вас искрено молим.Опет,сигурније је питајте Владику шта он мисли.Хвала браћо моја љубљена и Господ да вас укрепи и све нас просветли у наступајућим данима пред Рождество Христово.Амин.

serbiantrueorthodox је рекао...

Лично мишљење једног епископа је потпуно безначајно у поређењу са канонима и вековним канонским устројством Православне Цркве. Зар ћемо оставити каноне и поредак Цркве и Светосавски завет наше националне Српске Цркве и тражити савете од Грка? Боже сачувај!
Пре него и помислите на појам раскол проучите историју Грких старокалендараца. Расколи и прелажење из јурисдикције у јурисдикцију су тамо били тако природни. Нарочиту пажњу обратите на целокупну биографију Архиепископа Калиника. Посебно је интересантан период када је он постао епископ. Наиме, он је епископство примио тако што је заједно са онима који су га рукоположили направио дрски раскол у односу на свога законског Архиепископа Авксентија. Све се то десило у склопу једне јурисдикције којој су сви они законски припадали.
Ми срби се нисмо одвојили од Грчке ИПЦ у смислу раскола јер је то потпуно у светлу канона нелогично. Срби који се спасавају у својој земљи Србији по природи ствари и по древном канонском поретку припадају само Српској Цркви. Никакав раскол, тј. грешно и безаконо одвајање владика Акакије и браћа Руски архијереји нису направили у односу на браћу Грке. Шта више Грчка Црква са својим болесним претензијама на туђе територије, са својим неканонским мешањем у јурисдикцију Српске Цркве ствара и гаји опасан раскол. Атинска Архиепископија нема никаква канонска права над Србијом. Једино ко би то можда имао је Цариградска патријаршија која данас не постоји. По понашању Синода ГОХа на челу са новим Архиепископом поставља сепитање да ли Атински Архиеписког ГОХа претендује и на Цариградски престо? Све ово што раде је нечувено безакоње које се што пре мора зауставити. Атина нема никакво црквено историјско нити канонско право да се понаша и дејствује као судија целе васељене. Тако је мало потребно да се ГОХ Грчке смири, да повуче своју неканонску мисију са туђих територија, нарочито са канонских територија Русије и Србије и да се успостави од свих нас жељено у Христу јединство. Једина препрека за то Богом благословено дело је стара Грчка жеља да се наметне целом православљу као источни Папа, тј. да се покоравањем свих помесних Цркава централизује власт над свима, а тај центар је наравно Грчка. То је прелест и утопизам. На тако нешто могу пристати само разни јадници међу Србима или Русима којима ради неких њихових личних ситних користи и страсти такво стање безакоња одговара.

Анониман је рекао...

Еп. Димитриј е Македонец, мајчин јазик му е македонскиот, а добро се служи и со англиски, грчки, руски, шпански.