tag:blogger.com,1999:blog-8015413231047042429.post8659573621567736188..comments2024-03-11T17:24:33.274+01:00Comments on СРБИН ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВАН: МОЛБА ЗА УСПОСТАВЉАЊЕ КАНОНСКОГ ОПШТЕЊА ИЗМЕЂУ СРПСКЕ И ГРЧКЕ ИПЦserbiantrueorthodoxhttp://www.blogger.com/profile/01873766336701890785noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8015413231047042429.post-28451353949188051312015-12-12T18:14:36.172+01:002015-12-12T18:14:36.172+01:00Бог помогао
Садржај молбе је недвосмислен. Написан...Бог помогао<br />Садржај молбе је недвосмислен. Написан је у форми обраћања једне помесне Цркве другој: "смирено вам се обраћамо са молбом да заједнички учинимо све што можемо како би се у славу Божију између наших сестринских цркава успоставило канонско јединство". Та чињеница већ сама по себи говори да се епископи Српске ИПЦ не одричу онога због чега су се огрешили о браћу Грке - "ступања у општење са РИПЦ и добијања од РИПЦ православног и канонског епископата". Опроштај је тражен искључиво за НАЧИН на који је та "добра намера у корист виталних интереса Српске ИПЦ" реализована. А наведени НАЧИН за који се приноси покајање уочљиво у молби није окарактерисан као антиканонски него као незграпан, увредљив и незахвалан у односу према Грчким архијерејима и њиховим неслагањем са таквом делатношћу Српске ИПЦ.<br />У супротном би у молби писало да се Српски архијереји кају за ступање општења са РИПЦ и примање епископских хиротонија, да су се тиме огрешили о црквени поредак и свете каноне и да смирено моле да их (мајка) Грчка Црква опет П Р И М И под своју јурисдикцију. Таква поставка би заиста значила издају интереса Српске Цркве и одрицање свега у вези са тим постигнутог. <br /><br />serbiantrueorthodoxhttps://www.blogger.com/profile/01873766336701890785noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8015413231047042429.post-10485346112802270512015-12-08T15:49:14.092+01:002015-12-08T15:49:14.092+01:00Помазе Бог,
молим Вас да ми разјасните неке ствар...Помазе Бог,<br /> молим Вас да ми разјасните неке ствари у вези покајања које сте принели Синоду ГИПЦ, које ми не делују довољно јасно. У тексту наводите оно што сте урадили без сагласости Синода ГИПЦ, што је према њима било незграпно, увредљиво и незахвално и кажете да се кајете због тога. Није ми јасно да ли им приносите покајање због тога што је таква делатност према њима била незграпна, увредљива и незахвална, а иза тих поступака и даље стојите, или се кајете због саме те делатности. Није ми јасно на шта се тачно покајање односи пошто покајање "због тога", након набрајања тих делатности, ми изгледа (звуци) да се оно приноси због саме делатности. А та делатност је ступање у општење са РИПЦ и добијање архијерејства од њих у виду два епископа. Онако како мени (а вероватно и осталима) то звучи је да се Ви кајете што сте ступили у општење са РИПЦ и од њих добили архијерејство. То ми није јасно, ако се кајете због тога што сте ступили у општење са РИПЦ и примили од њих архијерејство. Зар то није била добра ствар и зар је то била грешка (грех) због које се треба кајати и Синоду ГИПЦ приности покајање? И ако се због такве делатности кајете зар не треба онда и поништити последице такве делатности, колико је то могуће и хоћете ли то учинити? Те ствари су ми нејасне па Вас смирено молим да ми их појасните. <br /> Анониман<br /> Анониманhttps://www.blogger.com/profile/16270853679189291592noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8015413231047042429.post-68148515885601352192015-12-03T22:57:46.806+01:002015-12-03T22:57:46.806+01:00Колико је нама познато Грчка ИПЦ не подржава авант...Колико је нама познато Грчка ИПЦ не подржава авантуристичка шуровања митрополита Агатангела са јерусалимским патријархом Иринејем. Шта више, она их осуђује и врши стални притисак на митрополита Агатангела да активности и изјаве у вези признања патриајарха Иринеја обустави.<br /><br />Апсолутно је јасно да је патријарх Ириније епископ официјелног екуменистичког православља, да поседује њихово апостолско прејемство и да није ни једног тренутка прекинуо општење ни са једном црквом породице официјелних екуменистичких цркава на челу са Истамбулском патријаршијом, без обзира на његове антиекуменистичке ставове и симпатије према Истинском Православљу.<br /><br />Наравно да постоји увек и за свакога могућност покајања, тј. да се патријарх Иринеј одрекне Официјелног екуменистичког православља и да се по прихватању православног исповедања вере прими са хиротесијом или по икономији у "сушчем сану", тј. у постојећем чину. Но, за сада колико је познато нема таквих наговештаја.<br />serbiantrueorthodoxhttps://www.blogger.com/profile/01873766336701890785noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8015413231047042429.post-59829814294694685512015-11-30T16:13:41.825+01:002015-11-30T16:13:41.825+01:00Молим вас за коментар у вези чињенице да ГИПЦ .је ...Молим вас за коментар у вези чињенице да ГИПЦ .је почела да разматра примање у литургијску заједницу патријарха јерусалимског Иринеја који је заточен од стране Теофила који такође носи титулу јерусалимског патријарха.Да ли би било канонски исправно да буде примљен са титулом патријарха и да ли би ви свеједно ушли у литургијску заједницу са ГИПЦ ако га она призна и прими у општење поготову што сам чуо да је Агатантел га сматра за исповедником православља.А мени.је сумњиво Иринејево апостолско пријемство са обзиром да је јерусалимска патријаршија и.у време Диодора била у заједници са цариградском патријаршијом.Знам да директно ово питање нема везе ра текстом изнад.Али.посредно има јер ви хоћете на уђете у литургијско општење са ГИПЦ.Која ће можда Иринеја да прими под тим звањем.<br />Sumadinski revniteljhttps://www.blogger.com/profile/10498144637926349911noreply@blogger.com