Странице
▼
среда, 19. новембар 2008.
Светоотачко слово
ОД СВЕТОГ ОЦА НАШЕГА САВЕ СРПСКОГ
ТУМАЧЕЊЕ СВЕТОГ ИЗОБРАЖЕЊА ВЕРЕ
(тј. Верујем у једнога Бога)
Из Законоправила светога Саве првог Архиепископа Српског
Ово Свето изображење знамење је вернику, јер сваки правоверно верујући овим поучењем истинито исповеда правоверну веру, како су нам и светих шест сабора, утврдивши је, предали. Овако, дакле, говори правоверно верујући:
Верујем у једнога Бога Оца сведржитеља.
Не говорим како многи мисле, да два начела постоје – једно добро а друго лукаво, то јест зло; и да добро влада оним на небу а зло оним у нама на земљи. А ја, не тако, него верујем у једнога Бога који свима влада и који је Отац свега постојећег.
Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
То јест, свега откривеног и неоткривеног, јер оно што је доле, под небесима, откривено је и можемо га видети, а оно што је на небесима, горе, није откривено и човек га не може видети.
И у једнога господа Исуса Христа Сина Божијег јединородног. Када се каже и Господа то име казује Божаство и човечаство, јер рече онај који верује: не само да верујем у једнога Бога, то јест у Бога – у Сина Божијег јединородног, пошто су Бог и Син што је и Дух Свети, него верујем да је Исус постојао, то значи човек, а опет не верујем да је Он обичан човек него Христос који јесте и Бог а и Човек.
Од Оца рођенога пре свих векова.
Да се дакле од Оца роди – верујем, а у које време или како се роди – не испитујем.
Светлост од светлости.
Верујем у светлост, у Сина Божијег у којем је светлост, који се роди од светлости Оца, Бога истинитог.
У Бога истинитог, рођеног од Бога истинитог, рођеног а не створеног, јер Син се родио а није створен био.
Јединосушног Оцу, јер Син је раван Оцу по свему осим рођења; Син је рођен, а Отац нерођен.
Кроз кога је све постало, јер кроз реч је све постало, а Реч је Син Божији.
Ради нас људи и ради нашега спасења, уистину ради нас људи и ради нашег спасења сишао с небеса, не одвојивши се од Очевих недара.
И оваплотио се од Духа Светога и од Пречисте крви свете и Приснодјеве Марије, и очовечио се, и распет за нас при Понтијском Пилату, мучен и погребен.
И Који је васкрсао у трећи дан по Писму.
Јер не само да је примио тело и очовечио се, то јест постао човек, него је и распет био за нас од Јудејаца, при Понтијском Пилату који беше од Понта. А мучен је био као зликовац, јер Жидови имаху обичај да разбојнике распињу на крст.
И погребена, јер је погребен, али у трећи дан васкрсе као што рече Писмо. У Јеванђељу се говори: „Могу разорити ову цркву и за три дана сазидати је“ (Мт 26,61; уп. Јн. 2,19; Мт 27,40). А црквом називаше тело своје које разорише Јудејци, али по вољи Његовој, јер да Господ није хтео не би га Јудејци ни распели. И поред тога што Јудејци разорише Цркву, то јест тело Господа нашега, сам га је васкрсао у трећи дан. Због тога и верујемо у Њега да је Бог, који је пострадао ради нас и васкрсао трећег дана.
И Који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца. И који ће опет доћи да суди живима и мртвима; Његовом царству неће бити краја. Јер Бог који је ради нас пострадао и био погребан, и васкрсао, сео је с десне стране Оца. И верујемо да ћемо Га опет видети како долази са славом да суди живима и мртвима, то јест праведнима и грешнима. Праведни дакле, који добра дела учинише, живе вечно, а грешници су мртви, верујем.
И у Духа Светога, Господа животворнога, који од Оца исходи, који је са Оцем и Сином сапоклањим и славим.
Не само да говорим да постоји Дух Свети, него и верујем у Њега као у Светог, као у Господа, као у Животворног, јер даје живот и другима а и сам је живот.
Који од Оца исходи, јер се не рађа од Оца него исходи, (и са Њим) се слави и бива поклањим са Оцем и Сином као једнобитан.
И који је говорио кроз пророке.
У једну, свету, саборну, апостолску цркву.
Јер, иако Дух Свети на свима местима говораше, и кроз многе пророке, ипак све су цркве једно, то јест Једна, Саборна и Апостолска Црква.
Исповедам једно крштење за опроштење грехова. Чекам васкрсење мртвих и живот будућег века. Амин.
(Ово) одбацује оне који хоће по други пут да се крсте, говорећи: „ Сагрешисмо по крштењу, него да се опет крстимо и спасени будемо.“ Због тога, одбацујући два крштења, каже: „ Исповедам једно крштење и то за опраштање грехова“, јер опрашта сва прегрешења. А онима који говоре да мртвима неће бити васкрсења ни живота у будућем веку, опет каже: „Чекам васкрсење мртвих“, односно очекујем васкрсење мртвих и „живот будућег века. Амин.“
Нема коментара:
Постави коментар
Можете изнети своје утиске, запажања, питања, критике или предлоге само ако постанете члан, односно читалац нашег блога.
Редакција блога СИП задржава право да, уколико је неумесан, коментар не објави. Такође молимо за мало разумевања и стрпљења ако дође до кашњења објављивања коментара.
Захваљујемо на коментарима